رایزنی با وزارت بهداشت برای ایجاد تغییر در مقررات ارتقاء اساتید
دکتر سید فرشاد علامه ضمن بیان این مطلب گفت: در شرایطی هستیم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در کل کشور بعضی از اعضای هیئتعلمی باتوجهبه مشکلات و مسائلی که در بحثهای حقوقی آنها به وجود آمده نگرانیهایی دارند، امید داریم با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین تمام سعی و تلاشی که در سطح کشور در حال پیگیری و انجام است بتوانیم شاهد این مهم باشیم که قشر فرهیخته در دانشگاهها بتوانند با آرامش و بدون دغدغه به مسائل مختلف آموزشی بپردازند. سعی داریم در چهارچوب موازین قانونی مشکلات کمتر شود و در حد توانمان نیازها را مرتفع کنیم.
وی در ادامه باتوجهبه درخواستهای مکرر فراگیران در دانشگاه یادآور شد: فراگیران در واقع درخواستهای به حقی در زمینههای مختلف از جمله؛ معیشتی و رفاهی دارند که البته شخص محترم رئیس دانشگاه هم بهشدت پیگیر این مسائل هستند. امیدواریم با هماهنگیهای بهعملآمده بین معاونت آموزشی و توسعه در دانشگاه بتوانیم در زمان مناسب (اسرع وقت) برای بهبود وضعیت فراگیران محترم در ردههای مختلف هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در معاونت آموزشی دانشگاه نزدیک به ۸۰ پروژه مختلف آموزشی در ردههای مختلف در حال انجام و پیگیری است و در این دوره جدید مدیریتی بیش از ۱۰۰ عضو هیئتعلمی برای بهپیش بردن این فرایندها دخیل هستند.
وی یادآور شد: پروژههای آموزشی پروژههایی زمان بر هستند و در درازمدت اثرات خودشان را (از تغییراتی و بازنگریهایی که نیاز است) نشان میدهند که میتوان به آییننامه ارتقاء، آییننامه ترفیع و بحثهایی که برای بازنگری در سیستم "شعاع" و … که بتواند هوشمندتر عمل کند، نام برد.
دکتر علامه افزود: بحثهای مختلفی در حوزهی ارزشیابی اعضای هیئتعلمی، فراگیران و همچنین طرح درسها و دورهها در حال انجام است و همچنین رسیدن به یک مرکز تضمین کیفیت خدمات آموزشی که این هم جزو پروژههای بزرگی است که در حال پیگیری و انجام است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: مراکز مختلف مهارتی برای توانمند کردن فراگیران «فناور محور» را راستای فراهمکردن تسهیلات برای آموزش مبتنی بر توانمندی و رسیدن به یادگیری عمیق و مبتنی بر عمل در حال پیگیری داریم. امیدواریم در این بازه زمانی به نتیجه خوبی برسیم و بتوانیم فراگیران دانشگاه بعد از فارغالتحصیلی کاملاً برای آن کاری که میخواهند انجام دهند توانمند شده باشند.
دکتر علامه با اشاره به اینکه پروژههایی را برای رشتههای مختلف تحصیلات تکمیلی فراگیران مدنظر داریم؛ خاطرنشان کرد: ارزیابیهایی در دورههای دستیاری دانشکدهی پزشکی انجام گرفت و فیدبکهایی هم دریافت کردیم که کیفیت خدمات و آموزش را بهتر کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین نکاتی که در سطح دانشگاه به آن توجه کردیم نقشهای مختلف اعضای هیئتعلمی است؛ گفت: اعضای هیئتعلمی دانشگاه در حوزههای مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، ارتباط با صنعت و پاسخگویی اجتماعی نقشهای مختلفی را ایفا میکنند که این نقشها باید بهدرستی دیده شوند و کمک شود به اینکه به اعضای هیئتعلمی یکبعدی نگاه نشود.
به گفته وی، این موضوع نیازمند این است که بتوانیم در بعضی از مقررات بالادستی مثل مقرراتی که در حوزه ارتقاء وجود دارد تغییراتی ایجاد کنیم. در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم که بهعنوان دانشگاه مادر تغییرات عمده و متناسب با این شرایط را مهیا کنیم.
No tags for this post.