نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بخشی از فضاپیمای بوئینگ از تریلی به زمین افتاد

به گزارش سیناپرس، ناکامی های فضایی بوئینگ همچنان ادامه دارد و در آخرین رخداد مرتبط با این حوزه، فضاپیمای استارلاینر در حین انتقال به سکوی پرتاب جهت اعزام به ایستگاه فضایی بین المللی فضایی از روی خودروی ویژه حمل، سقوط کرده و با زمین برخورد می کند.

این اتفاق ناگوار باعث لطمه به شهرت بوئینگ شده و در فیلمی که ویلیام هاروود، گزارشگر اخبار فضایی CBS به اشتراک گذاشته است، مشخص می شود بخشی ازاین فضاپیما در حالی که پشت یک کامیون  به سمت آسفالت می افتد.

این حادثه در مسیر حرکت فضاپیمای استارلاینر به سکوی پرتاب شماره ۴۱ رخ داده و پس از یک توقف کوتاه، حرکت تریلر حامل فضاپیما به مقصد ادامه یافت تا کارشناسان نسبت به ارزیابی تخریب و آسیب های ایجاد شده، اقدام کنند.

شرکت بوئینگ ساعاتی پیش تأیید کرد که بخش سقوط کرده، یک پوشش محافظ پنجره است که از کپسول افتاده است.

به گزارش سیناپرس، در مجموع، به نظر نمی‌ رسد که این مشکل خیلی جدی باشد، اما با توجه به آنچه که بوئینگ با توسعه استارلاینر به دنبال آن بوده و هدف این شرکت برای رقابت با شرکت اسپیس ایکس، این حادثه را می توان ناکامی بزرگی محسوب کرد که باعث عقب افتادن بوئینگ از رقابت می شود.

گفتنی است اولین سفر استارلاینر در سال ۲۰۲۰  تقریباً با یک فاجعه کامل پایان یافت و این حادثه باعث شد ناسا بررسی های ایمنی را انجام دهد که در پی آن مشخص شد شرکت بوئینگ چندین بخش مهم امنیتی را در برنامه ریزی خود نادیده گرفته بود.
دومین پرواز آزمایشی بدون خدمه این کپسول، که در ابتدا برای پرتاب در آگوست ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود، چندین بار به تعویق افتاده و مهندسان بوئینگ با تعدادی از مشکلات از جمله خوردگی دریچه ها مواجه شدند.

به گزارش سیناپرس، کپسول استارلاینر برای انجام عملیات فوق آماده است تا روی موشک اطلس V نصب و پرتاب شود تا دومین تلاش خود را برای قرار دادن آن در مدار و رسیدن به ایستگاه  بین المللی انجام دهد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: futurism
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل