روسیه فرماندهی ایستگاه بین المللی فضایی را بر عهده گرفت

به گزارش سیناپرس، علی رغم تنش های سیاسی و اقتصادی بین روسیه و ایالات متحده و اتحادیه اروپا در پی تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، همکاری های فضایی این کشورها در ایستگاه بین المللی فضایی بدون مشکل ادامه داشته و چندی پیش شاهد این بودیم که فضانوردان ناسا به کمک یک فضاپیمای روسی به زمین بازگشته و در جدیدترین تحولات این حوزه، روز گذشته روسیه فرماندهی ایستگاه بین المللی فضایی را بر عهده گرفت.

بر این اساس توماس مارشبرن، فضانورد آمریکایی، روز گذشته به طور رسمی فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را به اولگ آرتمیف فضانورد روسی واگذار کرد.

 اولگ آرتمیف  فضانورد آژانس فضایی روسیه و اولین خبرنگار – فضانوردی است که به ایستگاه بین المللی فضایی رفته و نمایندگی خبرگزاری تاس را در مدار زمین فعال کرده است.
گفتنی است فرمانده پیشین ایستگاه بین المللی، طی مراسمی در این ایستگاه فضایی ، کلید  ایستگاه فضایی  را به فرمانده جدید تحویل داد. به این ترتیب از امروز روسیه فرماندهی دوره ای این مجموعه را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، فضانوردان آژانس فضایی روسیه شامل اولگ آرتمیف، دنیس ماتویف و سرگئی کورساکوف هستند و علاوه بر این افراد، فضانوردان ناسا راجا چاری، توماس مارشبرن، کایلا بارون، کیل لیندگرن، رابرت هاینز و جسیکا واتکینز نیز در این محل مشغول به کار هستند.

به گزارش سینا،همچنین سامتی ماستوری و ماتتی مساتروناروس نیز از طرف آژانس فضایی اتحادیه اروپا در این ایستگاه حاضر هستند.
در خاتمه گفتنی است بر اساس اعلام رسمی آژانس فضایی ناسا، مارشبرن، چاری، بارون و مورر ، امروز پنجشنبه ایستگاه فضایی را ترک خواهند کرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا