نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمایش موفق بوستر الکترون آزمایشگاه راکت

به گزارش سیناپرس، شرکت آزمایشگاه راکت در توئیتر خبر از موفقیت در انجام آزمایش بوستر الکترونی خود داد. این پرتاب روز دوشنبه حدود ۱۲  دقیقه قبل از پرتاب برنامه ریزی شده متوقف شد اما حدود ساعت ۶ و ۵۰  بعد از ظهر تکمیل شد.  داده ‌های جمع‌آوری ‌شده هم از روند پرتاب و هم از بارگیری بوستر روی کشتی بازیابی برای ساده‌سازی روند فوق در عملیات های آینده استفاده می‌ شود.

در این آزمایش یک موتور راکت فضاپیما به سمت هدف پرتاب شده و سپس در هنگام بازگشت توسط یک هلیکوپتر مهار شده و به زمین بازگردانده شد.

سخنگوی Rocket Lab در این رابطه گفت که مرحله تقویت کننده الکترون پس از پاشش در وضعیت عالی قرار داشت و اضافه کرد که خلبان متوجه ویژگی های بار متفاوتی نسبت به آزمایش های قبلی در حین تخلیه شده است.

گفتنی است پیش از این برخی شرایط نامطلوب، شرکت را مجبور کرد این عملیات را چند روز به تعویق بیندازد. به همین دلیل آزمایش در ابتدا قرار شد در روز جمعه انجام شود و  سپس به یکشنبه موکول شده و در نهایت در روز دوشنبه اجرایی شد.

به گزارش سیناپرس، در این عملیات، آزمایشگاه راکت از یک هلیکوپتر سیکورسکی S-92 برای نگهداشتن بوستر هنگام سقوط از آسمان استفاده کرد.
پیتر بک، مدیرعامل Rocket Lab هفته گذشته اعلام کرده بود: ما پروازهای هلیکوپتری موفقیت آمیزی را با مراحل مشابه انجام داده ایم و همچنین

آزمایش های چتر نجات گسترده ای را تجربه کرده و اکنون زمان آن است که همه چیز را کنار هم بگذاریم.
مهندسان این شرکت دو سال گذشته را صرف کرده‌ اند تا تقویت‌کننده الکترون را قابل استفاده مجدد کرده و اخیراً سیستم حفاظت حرارتی موشک را تقویت کرده‌ اند.  

بک گفت که این شرکت نه تنها سیستم حفاظت حرارتی خود را تقویت کرد، بلکه چتر نجات ویژه ای را روی موشک نصب کرد تا به کاهش سرعت آن در هنگام سقوط به زمین کمک کند تا به هلیکوپتر در گرفتن موشک کمک کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل