راهکار روسیه برای دور زدن تحریم ها

به گزارش سیناپرس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی ایتالیا گفت: مسکو قصد ندارد سیاست های غرب را تحمل کند و در این میان به کسی اجازه نخواهد داد پول حاصل از صادرات نفت و گاز این کشور را بدزدد.

وی در ادامه توضیحات خود خاطرنشان کرد: یک اتفاق به ظاهر ساده در صادرات انرژی ما به غرب رخ داده است.  بسیاری از کشورهایی که از اقدامات ما انتقاد کرده و ما را محکوم می‌ کنند، نمی ‌خواهند در مورد وابستگی خود به انرژی ما صحبت کنند. کشورهای غربی در حال سرقت ۳۰۰ میلیارد دلار از پول ما هستند.

لاوروف در ادامه توضیحات خود افزود: بیشتر این پول از صادرات نفت و گاز به دست آمده است. ما در قبال مردم خود مسئولیت داریم و نمی توانیم به غرب اجازه دهیم به راهزنی خود ادامه دهد. به گفته وی، شرایط دزدی به این دلیل برای غرب ممکن شد که آن ها تحت قوانین تحریم ها شرکت گازپروم را مجبور کردند پول خود را در بانک های غربی نگه دارد.

به گزارش سیناپرس، وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: آنها تصمیم گرفتند روسیه را مجازات کرده و پول های فروش گاز را سرقت کنند. آنها مدعی هستند که ما باید تجارت خود را ادامه دهیم، اما آنها پولی به ما نمی پردازند.

به گزارش سیناپرس،این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد: آنها هر زمان که بخواهند دوباره پول های ما را می دزدند.

لاوروف تاکید کرد که رسانه های غربی این وضعیت را نادیده گرفته اند. ما ابتکار عملی را ارائه کرده ‌ایم که پرداخت هزینه ها را نه زمانی که گازپروم یورو یا دلار دریافت می ‌کند، بلکه زمانی که به روبل تبدیل می ‌شود، پرداخت شده در نظر می‌گیرد که به این ترتیب سرقت آن غیرممکن است.

 وی تاکید کرد: شرکای ما می دانند که این موضوع چیست. نکته مهم این است که هیچ چیز برای مشتریان تغییر نمی کند زیرا آنها همچنان به یورو و دلار پرداخت می کنند و تبدیل پس از آن انجام می شود.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا