نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش سهم شرکت‌ های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

به گزارش سیناپرس اردبیل، محمدجواد عسگری در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در پارس‌آباد اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه، توجه به این بخش از ضرورت‌هاست.

وی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری تلاشی جدی را برای هماهنگی بیشتر بین وزارت جهاد کشاورزی، نیرو، محیط زیست و معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرده تا با برگزاری نشست‌های هماهنگی بیشتر زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در تحولات بخش کشاورزی رقم بخورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حال حاضر سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه این بخش چهار درصد است که پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه اول امسال با هدف‌گذاری انجام شده و تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این رقم به 20 تا 30 درصد برسد.
وی افزود: فعالیت‌ها در بخش کشاورزی، ‌گسترده و با تنوع خاص است به طوری که 35 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی و ارزش افزوده این بخش نیز در ایجاد تحول اقتصادی بی‌نظیر است.

عسگری به سفرهای اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان‌های مختلف برای شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر خاطرنشان کرد: در این سفرها و بازدیدها سعی می‌کنیم تا نقص قوانین و مقررات را در اصلاح امور مد نظر قرار داده و از ظرفیت قوه مقننه در ایجاد تحول این بخش استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و همراهی خوب مجلس انقلابی سعی بر این است تا با تسهیل امور سرمایه‌گذاران مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته و ظرفیت‌های خالی در این حوزه به معنای واقعی تحرک و تحول پیدا کند.

عسگری سفر اعضای کمیسیون به منطقه مغان و استعدادهای بی‌نظیر این منطقه را اعم از شرایط اقلیمی، خاک، آب مناسب همراه با تولید متنوع محصولات یادآور شد و بیان کرد: در این بازدیدها مشکلات و نارسایی‌های فعالان بخش کشاورزی مورد رصد و پایش قرار گرفت که امیدواریم در سفر آینده که در تابستان انجام خواهد شد، بخش عظیمی از این نارسایی‌ها رفع شود.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به همراه معاونان وزیر جهاد کشاورزی با سفر 2 روزه به منطقه مغان از نزدیک با ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در این حوزه آشنا شدند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل