نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهنمای سرویس و نگهداری جاروبرقی الکترولوکس

جاروبرقی الکترولوکس با طراحی زیبا، کیفیت بالای قطعات و قدرت فوق العاده یکی از بهترین انتخاب ها برای این افراد است.

با این حال گاهی به دلیل استفاده نادرست از دستگاه، بی توجهی به نکات نگهداری، نوسانات برق و سایر موارد ممکن است جاروبرقی Electrolux دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد.

برخی ایرادات پیش آمده برای جاروبرقی دلیل بسیار ساده ای دارند و خود شما می توانید آن را رفع کنید. اما گاهی مشکل جدی تر بوده و لازم است برای عیب یابی و تعمیر آن با تعمیرگاه های جاروبرقی الکترولوکس مانند سرویس کالا تماس بگیرید.

 

رایج ترین ایرادات جاروبرقی الکترولوکس

بوی سوختگی در جاروبرقی Electrolux : از اصلی ترین دلایل این مشکل می توان به انسداد در جاروبرقی و ممانعت از عملکرد تسمه و ایجاد بوی سوختگی لاستیک، فرسوده و کشیده شدن تسمه و لغزیدن در برابر بیرینگ، پیچیده شدن مو یا نخ به دور غلتک برس، مسدود بودن فیلترها و ایجاد فشار زیاد روی موتور، مشکل در سیم کشی و سوختن موتور جاروبرقی اشاره کرد.

برای یافتن علت بهتر است با مرکز تعمیرات جاروبرقی الکترولوکس تماس گرفته و از اقدام خودسرانه اجتناب کنید.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی: نوسان و قطع ناگهانی برق اصلی ترین دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی الکترولوکس در حین کار است. علاوه براین خرابی سنسور حرارتی، خرابی یا نیم سوزشدن موتور جاروبرقی، داغ شدن بیش از حد ترموستات یا موتور به دلیل روشن بودن طولانی مدت جاروبرقی، پر شدن کیسه جاروبرقی یا انسداد فیلتر هوا، خرطومی و لوله  نیز می تواند منجر به خاموش شدن جاروبرقی شود.

روشن نشدن جاروبرقی الکترولوکس: معیوب بودن پریز برق، دوشاخه یا کابل جاروبرقی، سوختگی رله، ایراد در کلید خاموش و روشن کردن جاروبرقی، سوختگی موتور یا قطع شدن مدار سری موتور از جمله دلایل این مشکل هستند.

داغ شدن زیاد جاروبرقی Electrolux : به طور معمول جاروبرقی الکترولوکس بعد از حدود 20 دقیقه کار مداوم داغ می شود. اما اگر جاروبرقی بعد از شروع به کار به سرعت یا بسیار شدید داغ می شود، به طوری که این داغ شدن باعث تغییر فرم بدنه دستگاه شده، مسلما ایراد فنی برای جاروبرقی پیش آمده است.

این ایراد می تواند از خرابی ترموستات، نیم سوز یا ضعیف شدن موتور، آسیب دیدگی کلکتور یا معیوب شدن بلبرینگ ها باشد. گاهی نیز نقص فنی وجود ندارد و پر بودن پاکت جاروبرقی و کثیف بودن فیلترها باعث فشار به موتور و داغ شدن جاروبرقی می شود.

جرقه زدن جاروبرقی الکترولوکس: خرابی کلکتور، مشکل در قسمت بالشتک یا کوتاه شدن زغال جاروبرقی باعث ایجاد جرقه در دستگاه می شود.

کاهش مکش جاروبرقی الکترولوکس: این ایراد معمولا به دلایل غیر فنی مانند پر بودن پاکت جاروبرقی، کثیف و مسدود بودن فیلترها یا انسداد لوله و خرطومی جاروبرقی پیش می آید. تنها دلیل فنی کاهش قدرت مکش جاروبرقی نیم سوز شدن موتور است.

کاهش قدرت جاروبرقی الکترولوکس: نیم سوز شدن موتور، کثیفی کلکتور، خرابی یاتاقان یا بلبرینگ و خرابی یا تعویض نادرست زغال ها از جمله دلایل کاهش قدرت جاروبرقی الکترولوکس هستند. برای عیب یابی و رفع مشکل کاهش قدرت جاروبرقی الکترولوکس باید حتما از تعمیرکار جاروبرقی الکترولوکس کمک بخواهید.

سروصدا و لرزش غیرعادی جاروبرقی : کثیف بودن و انسداد فیلتر هوا و پر بودن پاکت از دلایل غیر فنی، و خرابی موتور یا فن موتور، خرابی کلکتور، کوچک یا تمام شدن زغال ها، شکستگی یا خشکی بلبرینگ ها، ورود جسم خارجی به موتور، شکستگی پروانه موتور، شکستگی قاب و بدنه جاروبرقی و جابجایی موتور از جای اصلی به دلیل وارد آمدن ضربه و شکستن پایه های نگدارنده از جمله دلایل فنی هستند که باعث لرزش زیاد و سر و صدای شدید جاروبرقی برقی الکترولوکس می شوند.

هزینه تعمیرات جاروبرقی الکترولوکس

هزینه سرویس و تعمیر جاروبرقی الکترولوکس به ایراد پیش آمده برای دستگاه بستگی دارد. هرچه میزان خرابی جدی تر بوده و نیاز به تعویض قطعه وجود داشته باشد، هزینه تعمیرات افزایش می یابد.

تعمیرکار باید ابتدا جاروبرقی را ارزیابی کند تا بتواند عیوب آن را پیدا کرده و هزینه تعمیر را تخمین بزند. آنچه مهم است اینکه تعمیرکار باید سعی کند برای کاهش هزینه مشتری قطعه معیوب را تا حد ممکن تعمیر نموده و تنها در صورتی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد قطعه را با قطعه اصل جایگزین نماید. همچینین هزینه ها باید بر اساس نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی باشد.

نکات مهم در استفاده و نگهداری جاروبرقی الکترولوکس

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل