تلفن هوشمندی برای نابینایان

به گزارش مهر، در سال های اخیر، بیشتر تلفن های همراه هوشمندی که تولید و روانه بازار فناوری شده اند از قابلیت صفحات لمسی برخوردار بوده و عرضه تلفن های همراه با صفحه کلید در حال نابودی هستند. اما اکنون یک سوال مطرح می شود، آیا نابینایان قادر به استفاده از تلفن های همراهی با قابلیت صفحات لمسی هستند؟ به طور حتم جواب این سوال منفی خواهد بود.اما اکنون مخترعان فرانسوی موفق به ساخت تلفن همراه متفاوتی شده اند که مختص نابینایان است. این تلفن همراه دستورات صوتی کاربران نابینا را اجرا می کند.

در رابطه با چگونگی عملکرد این اسمارت فون باید گفت، این اسمارت فون علاوه بر برنامه های داخلی متفاوت نسبت به سایر اسمارت فون ها دارای صفحه کلیدی مخصوصی برای نابینایان است که روی اسمارت فون قرار می گیرد تا نابینایان با استفاده از نشانه های فیزیکی این صفحه کلید بتوانند با اطراف خود ارتباط برقرار کنند.

از برنامه های کاربردی این اسمارت فون می توان به برنامه نرم افزاری تبدیل صدا به متن اشاره کرد که بر سیستم عامل اندروید نصب شده و کاربران به جای اینکه به تایپ کردن پیام بپردازند، همان پیام را به شکل صوتی ادا کرده و آن پیام نوشته می شود.

از دیگر قابلیت های این سیستم هوشمند می توان به مواردی مانند جی پی اس و شناسایی مکان و اعلام صوتی محل، اسکن تصاویر اطراف و اعلام صوتی آنها اشاره کرد.

تمام قابلیت های این اسمارت فون به شکل صوتی عمل کرده تا کاربران نابینا بتوانند با محیط اطراف ارتباط بهتری برقرار کنند.این محصول در اواسط فوریه عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا