نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی بخش ویژه فناوری های همگرا درپایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش ایرنا، سایت توسعه فناوری های همگرا (nbic) با هدف اطلاع رسانی درخصوص فناوری های همگرا (nbic) و آشنایی عمومی و ترویج این فناوری جدید از طریق تولید وارسال اخبارمختلف در زمینه این فناوری ها راه اندازی شده است.
فناوری های همگرا (nbic) به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، علوم زیستی، علوم شناختی و نانو گفته می شود که در هم افزایی و یکپارچگی با یکدیگرند قادرند، به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تاکنون فناوری های دیگر قادر به رفع آن نبوده اند، این قابلیت بی بدیل فناوری های همگرا، نتیجه ویژگی های ممتاز این فناوری ها و قابلیت همگرایی آنها است.
هدف فناوری های همگرا، توسعه قابلیت های آدمی و بهبود کیفی زندگی است، این هدف با بهره گرفتن از قابلیت های بنیادین این چهار فناوری و به خصوص قابلیت هم افزای آنها ممکن خواهد بود، در واقع توسعه توانمندی های شناختی و فیزیکی آدمی، به همراه بهبود کیفی قابلیت های آدمی در خلق پاسخ برای نیازهای دیرپای خود، عصری جدید را پیشروی ما قرار داده است. 
بسط ادراک و ارتباطات آدمی، بهبود بخشیدن به سلامت و توانایی فیزیکی آدمی، تقویت بازده فعالیت های گروهی و اجتماعی و افزایش امنیت و وحدت بخشیدن به علم و آموزش مهم ترین تحولاتی است که به واسطه استفاده از فناوری های همگرا ایجاد می شود.
سایت طرح توسعه فناوری های همگرا (nbic) به آدرس sub.isti.ir بر روی سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قابل استفاده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل