نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بومی سازی دستگاه اکسیژن سنج خون توسط یک شرکت دانش‌ بنیان

ابوالفضل شورورزی عضو هیات مدیره شرکت تجهیزات پزشکی مهراب فناور شورورز در خصوص این محصول گفت: دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی برای اندازه‌گیری لحظه‌ای درصد اشباع اکسیژن خون شریانی و مقدار نرخ ضربان قلب در هر دقیقه است.

وی بیان کرد: دستگاه پالس اکسیمتر میزان مولکول‌های هموگلوبینی را که با اکسیژن آمیخته شده است، اندازه‌گیری و به درصد بیان می‌کند که میزان نرمال آن ۹۵-۹۷ درصد است، اگر این میزان در بیماران کمتر از ۹۰ درصد شود، زنگ هشدار به صدا در می‌آید.

شورورزی دقت بالا و قابلیت رقابت با نمونه‎ های خارجی را از جمله مزایای این دستگاه  عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل ساخت این دستگاه توسط این شرکت انجام شده و بنابراین بهای تمام شده آن نسبت به محصولات مشابه خارجی مقرون به‌صرفه‌تر است.

عضو هیات مدیره این شرکت مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور را به عنوان بازار هدف این محصول معرفی کرد و ادامه داد: در گام‌های بعدی و پس از کسب مجوزهای لازم، صادرات این محصول را به کشورهای همسایه نیز خواهیم داشت. همچنین این محصول به دلیل کارکرد آسان قابلیت استفاده در منازل را دارد، ضمن این که نسخه خانگی این محصول توسط این شرکت تولید و در بازارهای داخلی عرضه شده است.

وی با ابراز رضایت از تسهیلات دریافتی از صندوق سلامت ثامن در ارتباط با این تسهیلات گفت: برای تولید و توسعه بازار دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی از تسهیلات قرض‌الحسنه نمونه‌سازی صندوق سلامت ثامن استفاده شد. این تسهیلات دومین تسهیلات دریافتی شرکت ما از این صندوق است که با ارزیابی و نظارت و پرداخت به موقع انجام شد.

بر اساس گزارش صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، شرکت دانش‌بنیان مهراب فناور شورورز در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و تاکنون موفق به تولید دو محصول دانش‌بنیان با نام‌های شمارنده گاز استریل (به عنوان اختراع تجاری‌سازی شده) و دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی شده و برای هر دو محصول از این صندوق تسهیلات دریافت کرده است. دستگاه پالس اکسیمتر رومیزی تولیدی این شرکت دارای مجوز IMED از اداره کل تجهیزات پزشکی ایران است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل