نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشاهده توده آتشین بر فراز آسمان آمریکا

به گزارش سیناپرس، مردم ایالت های آرکانزاس، لوئیزیانا و می سی سی پی در ساعات اولیه صبح، شاهد یک توده نورانی به شکل گلوله آتشین بودند که در آسمان می چرخد. سازمان فضایی ناسا می ‌گوید که این شی رگه ‌دار یک «بولید» یا یک شهاب ‌سنگ درخشان بوده است.

بر اساس گزارش های رسمی، این شهاب سنگ توسط بیش از ۳۰  نفر دیده شده و ماهواره های متعلق به اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده نیز این شهاب آتشین را رصد کردند و آژانس مدیریت اضطراری می سی سی پی هم تصاویری از شهاب سنگ فوق را  در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد.

مقامات ناسا گفتند که این شهاب سنگ در حدود ۸۷ کیلومتری  بالای رودخانه می سی سی پی در نزدیکی شهر آلکورن مشاهده شده و این شهاب سنگ حدود ۴۱ کیلوگرم وزن و ۳۳ سانتیمتر قطر داشته است.به گزارش سیناپرس، این شیء که گفته می شد در اوج درخشش خود بیش از ۱۰  برابر درخشان تر از ماه کامل بود، در نهایت بر فراز باتلاق های لوئیزیانا از هم پاشید.

به گزارش سیناپرس، مقامات ناسا گفتند که اکثر مردم صدای شهاب را شنیده اند که دیوار صوتی را شکسته موجب ترس و وحشت عمومی شد.

بیل کوک، رئیس دفتر محیط‌ های شهاب‌ سنگی ناسا در مرکز پرواز فضایی مارشال در آلاباما، طی بیانیه ‌ای در رابطه با حادثه فوق گفت: آنچه که من  آن را غیرعادی می دانم، این بود که تعداد کمی از گزارش ‌های شاهدان عینی در رابطه با دیدن این شهاب سنگ دریافت کردیم و بیشتر مردم تنها صدای انفجار آن را شنیدند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل