دانشجویان فرصت‌ های کسب و کار در رشته تخصصی خود را شناسایی کنند

به گزارش سیناپرس اردبیل، برومند صلاحی رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه «رمز و رامزهای موفقیت کارآفرینان» با بیان اینکه دانشجویان باید فرصت های کسب و کار در رشته تخصصی خود را شناسایی کنند، گفت: مراکز نوآوری و رشد دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری نیز مهمترین بسترهای تبدیل ایده به فناوری هستند.

وی با بیان اینکه از زمان تاسیس مرکز رشد دانشگاه تاکنون ۱۸۱ اختراع ثبت و ۴۴ ایده تجاری سازی شده است، افزود: همچنین تعداد ایده های موجود در مرکز نیز ۱۳۰ مورد بوده و مرکز نوآوری دانشگاه نیز از سال گذشته آغازبکار کرده و بحث های تیم سازی و آموزش ایده پردازی در این مرکز انجام می شود.

داود سیف زاده در کارگاه«رمز و رامزهای موفقیت کارآفرینان» در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کارآفرینی بر خلاف تصور عموم یک بحث نوین نیست؛ بلکه همزاد بشر بوده و در طول تاریخ افرادی با روش های خلاقانه و نوآورانه مجموعه ای را گردهم آورده اند و با هم افزایی ثروت و ارزش افزوده تولید کرده اند.

در این جلسه، داود سیف زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: در دنیای معاصر اساسا کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد عمل کرده است و وظیفه دانشگاهیان در حوزه کارآفرینی بیشتر از افراد عادی جامعه است و در این خصوص باید بیشتر به وظیفه ذاتی خود توجه کنیم.

سیف زاده با اشاره به فعالیت های حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه برای نهادینه شدن امر کارآفرینی، تصریح کرد: نمود این فعالیت ها در ارائه درس مبانی کارآفرینی، برگزاری سلسله نشست های کارآفرینی و انعقاد تفاهم نامه با ارگان ها و صنایع استان به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز آنها از فارغ التحصیلان دانشگاه مشهود است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا