پرتاب فضاپیمای آنگارا توسط ارتش روسیه

به گزارش سیناپرس، دیمیتری روگوزین، مدیر عامل آژانس فضایی روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: یک خودروی پرتاب سبک  توانست راکت  Angara-1.2 را با موفقیت به ماموریت اعزام کند.

وی در تکمیل توضیحات خود افزود: این نسل جدید راکت های فضایی سبک وزن آنگارا بسیار ظریف بوده و امکان پرتاب ان به کمک خودروهای ویژه پرتاب موشک نظامی وجود دارد و ما این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. من این پرتاب موفقیت آمیز را به همه دست اندرکاران تبریک می گویم.

گفتنی است پرتابگر کلاس سبک Angara-1.2 با یک ماهواره نظامی متعلق به وزارت دفاع روسیه روز جمعه از پایگاه فضایی پلستسک به فضا پرتاب شد. این دومین پرتاب از نسخه سبک وزن فضاپیمای آنگارا است.به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که این اولین پرتاب آنگارا-1.2 به همراه ماهواره بود. اولین پرتاب این نسخه موشک در ۹ جولای ۲۰۱۴ انجام شده بود.

از سوی دیگر پیش از این و قبل از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، در گزارش های خبری اعلام شده بود در پی اتمام مراحل طراحی و ساخت راکت های نسل جدید آنگارا ، سازمان فضائی روسیه دیگر قصد استفاده از راکت های ماهواره بر زنیت را که توسط اوکراین ساخته می شوند نداشته و راکت های آنگارا را جایگزین این راکت ها کرده است. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا