فاز بعدی ماموریت آرتمیس آغاز شد

به گزارش سیناپرس، طی ماه های گذشته سازمان فضایی ناسا به طور جدی عملیات اکتشاف ماه را دنبال می کند و به همین دلیل پروژه ای تحت عنوان پروژه آرتمیس طراحی شده است که بر اساس آن قرار است فضاپیما، ماهنورد و کاوشگر به ماه اعزام شود.

سازمان ناسا تایید کرد که موشک SLS و فضاپیمای اوریون پس از یک سفر ۱۰  ساعته که صبح دوشنبه آغاز شد، از سکوی پرتاب 39B ، به ساختمان مونتاژ رسیدند. به گزارش سیناپرس،در حال حاضر خدمه این ماموریت در حال گسترش و توسعه سکوهای کاری اطراف این موشک هستند تا به SLS و Orion دسترسی داشته باشند.

بر این اساس اعلام شد طی چند هفته آینده، تیم ‌های ناسا بر روی جایگزینی یک شیر بازرسی یک شیر معیوب و یک نشتی کوچک در محفظه صفحه زمینی دکل، کار خواهند کرد. آنها همچنین قبل از بازگرداندن موشک به سکوی پرتاب برای تلاش بعدی جهت تمرین موسوم به لباس خیس، بازرسی های اضافی را انجام خواهند داد.

 استفاده از موشک ماهنورد جدید آژانس فضایی ناسا در حال حاضر تقریباً یک ماه به تعویق افتاده است، زیرا SLS در آزمایش های  لازم قبل از پرتاب این ماهنورد در اوایل آوریل آزمایشات به خوبی تکمیل نشد.به گزارش سیناپرس،این موشک قرار بود بین ۶ تا ۱۶ ژوئن پرتاب شود اما  مقامات ناسا گفتند که پرتاب در آن پنجره چالش برانگیز خواهد بود، زیرا مشکلاتی در طول تمرین لباس مرطوب SLS باعث شد تیم های فنی نتوانند آزمایشات سیستم خود را به پایان برسانند.

مهندسان اکنون امیدوارند که تعمیرات و آزمایش موشک ماهنورد SLS را به موقع برای پرتاب ماموریت آرتمیس 1 در ماه آگوست به پایان برسانند. این ماموریت بدون سرنشین اولین پرواز آزمایشی SLS است، این موشک توسط ناسا برای بازگرداندن فضانوردان به ماه طراحی شده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا