جنگ حقوقی روسیه و ویکی پدیا بالا گرفت

به گزارش سیناپرس، روز گذشته شعبه ۴۲۲ دادگاه صلح مسکو، مجموعه ویکی‌ مدیا را به اتهام انتشار هفت مقاله جعلی و بدون سند در وب سایت ویکی ‌پدیا متهم شناخت. این دادگاه همچنین مجموعه ویکی پدیا را به دلیل منتشر کردن داده‌ های غیرقابل اعتماد درباره عملیات نظامی در اوکراین و رویدادهای بوچا و ماریوپل، به میزان ۳ میلیون روبل (۳۹ هزار و ۸۰۰ دلار) جریمه کرد. 

در این رابطه و در حین برگزاری این دادگاه، قاضی اعلام کرد: بر پایه حکم دادگاه، سازمان ویکی ‌مدیا بر اساس قانون تخلفات اداری روسیه مقصر شناخته شده و باید این جریمه را پرداخت کند.

گفتنی است مقامات قضایی روسیه مدعی شدند با توجه به اسنادی که در دادگاه علنی فوق ارائه شده است، هفت مقاله در ویکی پدیا، به ویژه در مورد عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رویدادهای بوچا، و تخریب بیمارستان و تئاتر در ماریوپول، خلاف واقع بوده و به همین دلیل این مجموعه از سوی دادگاه روسیه مقصر محسوب می شود.

این دادگاه همچنین مجموعه ویکی مدیا را به دلیل انتشار دو مقاله دیگر در این رابطه به پرداخت ۲ میلیون روبل (۲۶ هزار و ۵۰۰  دلار) جریمه کرد.

در خاتمه باید تاکید کرد : منابع بی طرف در این رابطه اظهار نظری نکرده اند و دفاعیات مجموعه ویکی پدیا نیز در این زمینه منتشر نشده و به همین دلیل نمی توان به طور دقیق اعلام کرد که آیا این اطلاعات منتشر شده در مورد جنگ روسیه و اوکراین در ویکی پدیا دارای منابع قابل قبول بوده اند یا خیر؟

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا