کشف تونل باستانی ۷۰۰ ساله زیر شهر

به گزارش سیناپرس، در پی انجام عملیات حفاری مترو در منطقه وست میدلندز، بیرمنگام، کارگران به طور ناگهانی با یک تونل باستانی و مرموز مواجه شدند که در نتیجه فعالیت عمرانی متوقف و باستان شناسان به محل اعزام شدند.

بررسی های انجام شده نشان می داد که این تونل ۷۰۰ سال قدمت داشته و ساخت آن به سال ۱۳۶۸ میلادی باز می گردد. در ادامه و در پی ورود و اکتشاف این تونل باستانی مشخص شد یک سر آن در زیر یک میخانه قدیمی و کهن می رسد.

به گفته باستان شناسن در حال حاضر به طور قطعی می توان ادعا کرد یک سر این تونل به سرداب میخانه The Old Crown منتهی می شود ولی هیچ کس هنوز نتوانسته است مشخص کند که این تونل دقیقا برای چه منظوری استفاده شده است.
پیمانکار عملیات توسعه متروی شهر در این رابطه  گزارش می دهد که تونل فوق با وجود قدمت، وضعیت خوبی دارد. تیم سازنده خط متروی بیرمنگام اعلام کرد  که کشف تونل فوق بر کارهای توسعه مترو تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا آنها قبلاً به سمت بالای خیابان حرکت کرده ‌اند. به گزارش سیناپرس، فعلاً این حفره دوباره پوشانده شده است و هنوز هیچ برنامه ای در مورد اینکه در درازمدت چه فعالیتی در آن انجام خواهد شد، تصمیم گیری نشده است.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان در نظر دارند این تونل و آثار احتمالی آن را مورد مطالعه قرار دهند و به انتهای دیگر آن برسند.

در حال حاضر تداخل فعالیت های باستان شناسی و توسعه مترو باعث بروز اختلال در کار هر دو تیم شده و در نهایت اعلام شد با توجه به عدم قرار گرفتن این تونل در مسیر مترو، مشکلی از این نظر وجود ندارد. بررسی های بعدی می تواند اطلاعات بیشتری از این مسیر مخفی و مرموز در زیر شهر را فاش کند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: geplus
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا