نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران به ۳۴.۹۶ درصد رسید

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. ضریب نفوذ تلفن ثابت، ۳۴.۹۶ درصد است که با احتساب شرکت مخابرات ایران، FCPها و شرکت‌های Servco به میزان ۳۸ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۹۳۷ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۸ خط دایری را شامل می‌شود.

طبق این آمار،‌ تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران به مجموع ۳۷ میلیون و ۸۶ هزار و ۵۲۳ خط منصوبه رسیده که شامل ۳۱ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۴۰ تعداد خط منصوبه شهری و پنج میلیون و ۸۴۹ هزار و ۹۸۳ خط منصوبه روستایی می‌شود. تعداد خطوط دایری مخابرات نیز به مجموع ۲۹۸ میلیون و ۶۲۵۵ رسیده که شامل ۲۵ میلیون و ۳۱ هزار و ۳۱۳ خط دایری شهری و سه میلیون و ۹۷۴ هزار و ۹۴۲ خط دایری روستایی می‌شود.

همچنین اشتراک‌های تلفن ثابت توسط شرکت‌های FCP، مجموع یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۹۹۲ خط منصوبه و ۳۶۵ هزار و ۶۷۱ خط دایری را شامل می‌شود. شرکت‌های Servco نیز مجموع ۱۱ هزار و ۴۲۲ خط تلفن ثابت دارند.

اما در حوزه توسعه زیربخش تلفن ثابت تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار و ۳۷۹ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۵۱ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد مشترکان روستایی هم به سه میلیون و ۹۷۴ هزار و ۹۴۲ می‌رسد. همچنین تعداد تلفن همگانی ۸۳ هزار و ۹۷۶ عدد و تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای ۱۹۳۹ عدد است. درصد میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) نیز ۵۶.۰۳ است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل