باید در اجرای مصوبات جدی تر عمل کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبات این شورا حکم قانون را دارند، گفت: باید در فضای عمومی و فضای نهادی کشور این نگاه و احساس تقویت شود که مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد فقط در قالب حرف نیست، بلکه مصوباتی است که با پیگیری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی، تذکر و نظارت قوه قضائیه به مرحله اجرا می‌رسد.

دکتر سعیدرضا عاملی در نشست هم اندیشی نمایندگان قوه قضائیه، گفت: رئیس داستگاه قضا هم تاکید داشته‌اند که قوه قضائیه باید در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش پررنگی ایفا کند و  سایر دستگاه‌ها که وظایف و تکالیفی در خصوص اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند، موظف به اجرای این مصوبات هستند و این مصوبات باید پیامد اجرایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: منافقین، آمریکا و دستگاه های امنیتی دشمن هرگونه فعالیت علیه امنیت، فرهنگ و اقتصاد کشورمان انجام می‌دهند و همیشه رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم بر فعالیت‌های دشمنان و ضرورت مقابله با آن تاکید دارند و باید قبول کنیم که در دوره جدید شاهد بالاترین سطح دشمنی استکبار جهانی با کشورمان هستیم و این در حالی است که انقلاب اسلامی با پایه‌های مردمی بنا شده و مقابله با این توطئه با هوشیاری مردم  و البته هوشیاری دستگاه‌های مسئول مهارپذیر است.

عاملی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها در احکام، پیوست احکام و بیاناتشان تاکید داشته‌اند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و اخیرا هم مجددا تاکید کردند که این مصوبات لازم الاجراست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توافق نامه و مکاتباتی که آثار عملی ندارد برای کشورمان مناسبت نیست، افزود: روز به روز در حوزه اجتماعی وضعیت در کشورمان آسیب پذیرتر می‌شود و ما نمی‌خواهیم بگوییم که این ها صرفا به خاطر عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بلکه تاکید ما بر فعالیت گسترده دشمن با تمام توان و امکاناتش برای آسیب وارد کردن به کشور است و که ضرورت دارد با آن مقابله کنیم.

عاملی با بیان اینکه تا به امروز شاهد مردم‌سالاری و انتخابات‌های مردمی در کشورمان بودیم که نشان دهنده حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و سرنوشت ساز کشور است، تاکید کرد: دشمن با سانسور چنین واقعیت‌هایی، چهره‌ای سیاه از ایران در جهان منعکس می‌کند و این در حالی است که اعتبار جمهوری اسلامی ایران با رای مردمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما قصدمان برخورد قضایی و امنیتی با مصوبات فرهنگی نیست، تاکید کرد: باید تصمیمات و مصوبات تا مرحله اجرا دنبال شود و در فضای عمومی و فضای نهادی کشور این نگاه و احساس تقویت شود که مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد فقط در قالب حرف نیست، بلکه مصوباتی است که  با پیگیری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و تذکر و نظارت قوه قضائیه به مرحله اجرا می‌رسد. اساسا مشروعیت و اعتبار قانون در اجرایی شدن آن است.

وی گفت: ضرورت  دارد که در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر عمل شود و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در این زمینه را به فال نیک می‌گیریم چرا که وی در حوزه قوه قضائیه متمرکز و متخصص است و در این زمینه می‌تواند تعامل و همکاری خوبی داشت.

دکتر عاملی با بیان اینکه سازمان بازرسی تا به امروز با شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعامل بوده است، گفت: سازمان بازرسی پیگیری‌های خوبی در زمینه سند تحول آموزش و پرورش ایفا کرد و در این خصوص گزارش تهیه کرد که در راستای درخواست ما بود و شاید در خصوص سایر اسناد ملی کشور کمتر ورود پیدا کرده است چرا که اسناد ملی داریم که  آنها نیاز به برنامه اقدام گسترده دارد و رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم بر آن تاکید داشته‌اند مثل سند مهندسی فرهنگی و ۳۰۰ برنامه اقدام که دامنه استانی هم دارد و سازمان بازرسی می‌تواند در مرحله اجرایی کمک شایانی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا