نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توجه به فاصله گذاری اجتماعی ضعیف شده است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، لیدا رفعتی اظهار کرد: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته ۶۲ درصد بود و ۴۴ درصد کادر و دانش اموزان مدارس، نیمی از مراجعان به استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، ۵۳ درصد مراجعان به نانوایی ها و ۵۵ درصد حاضران به رعایت این مهم توجه داشتند.

وی افزود: طبق بازدیدهای انجام شده از چهار هزار و ۷۲۰ واحد مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان همدان، چهار هزار و ۱۱۴ واحد معادل ۸۷ درصد به دستگاه تهویه هوا مجهز بودند همچنین ۹۳ درصد خدمت دهندگان واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

رفعتی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج بازرسی های یک هفته گذشته، ۸۶ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدماتی از ماسک استفاده می کنند.
وی ادامه داد: مراجعان و متصدیان ۸۱ درصد واحدهای صنفی، اماکن و مراکز عمومی معادل سه هزار و ۸۱۶ واحد بهداشت فردی را رعایت کردند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به کارگاه ها و صنایع کوچک و پایانه های مسافربری است.

مدیر سلامت محیط  و کار علوم پزشکی به بازرسی از واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت:  ۹۱۴ واحد صنفی استان به علت بی توجهی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی مرتبط با کرونا طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به نانوایی ها است و به دنبال ۶۳۶ مورد بازدید و سرکشی از هزار و ۹۸۶ نانوایی فعال در استان، ۱۲۹ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۸ واحد نیز پلمب شدند.
این مقام مسئول اضافه کرد:  مدیران و متصدیان ۷۳ کارگاه ها و صنایع کوچک، ۴۱ مدرسه، ۳۸ رستوران، ۱۹ مرکز ورزشی، ۱۵ تالار پذیرایی و ۱۴ فروشگاه زنجیره ای ضمن دریافت اخطار به مرجع قضایی معرفی شدند.
رفعتی ادامه داد: ۷۴ واحد صنفی نیز در این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شده است.
وی یادآور شد: از ۴۲ هزار و ۵۷۹ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان در هفته گذشته چهار هزار و ۷۲۰ مورد بازرسی انجام شده است.

گزارش : زهرا فرامرزدوست
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل