گردشگران فضایی در فضا باقی ماندند

به گزارش سیناپرس، عملیات بازگشت گردشگران فضایی اسپیس ایکس که در قالب ماموریت Axiom Space، Ax-1 به فضا رفته اند بار دیگر با تاخیر مواجه شده است.

پیش از این و در پی تاخیرهای قبلی این ماموریت، گردشگران  ثروتمند اعزام شده به مدار زمین، اقامت خود را در ایستگاه بین المللی فضایی تمدید کرده بودند و در نهایت قرار بود عملیات بازگشت آن ها به زمین روز گذشته انجام شود که این بار نیز این عملیات اجرا نشده و گردشگران فوق که به نظر از تاخیرهای متعدد فنی فوق خوشحال می رسند، باید تا امروز در ایستگاه بمانند.

سازمان فضایی ناسا طی بیانیه ‌ای در رابطه با عملیات فوق گفت: تیم‌های ناسا، آکسیوم اسپیس و اسپیس‌ ایکس تصمیم گرفتند تا تلاش امروز برای عملیات بازگشت را به ‌دلیل وزش نسبتا شدید باد در منطقه فرود، به تعویق اندازند.

بر این اساس قرار است تا ساعتی دیگر از روز یکشنبه ، عملیات بازشگت فضانوردان و گردشگران فوق به زمین انجام شود.  در صورت عدم وقوع مسائل پیش بینی نشده، این ماموریت در ساعت ۱۳ به وقت محلی سواحل فلوریدا انجام خواهد شد.
گفتنی است این ماموریت که قرار بود ۱۰ روز طول بکشد در تاریخ هشتم آپریل برابر با ۱۹ فروردین به فضا اعزام شده و چند مرتبه با تمدید رو به رو شد. ماموریت فوق از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی است زیرا این اولین باری است که خدمه یک فضانورد خصوصی وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی می ‌شوند.

به گزارش سیناپرس، فرماندهی این ماموریت بر عهده مایکل لوپز – الگریا، فضانورد بازنشسته ناسا است که برای Axiom کار می کند. در این سفر، لری کانر، یک کارآفرین املاک و مستغلات و فناوری؛ مارک پاتی، یک تاجر کانادایی و ایتان استیبه  کارآفرین ثروتمند و خلبان سابق جت جنگنده به عنوان گردشگر فضایی، مایکل لوپز را همراهی می کنند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا