شرکت های روسی در ترکیه فعالیت می کنند

به گزارش سیناپرس، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در جریان سفر خود به آمریکای لاتین به خبرنگاران گفت: شرکت های روسی می توانند در ترکیه فعالیت داشته باشند و ممکن است تا زمانی که آنکارا به تحریم ها علیه مسکو نپیوسته، شاد فعالیت اقتصادی و تجاری این شرکت ها در ترکیه باشیم.

گفتنی است، روزنامه صباح به نقل از وی اعلام کرد: اگر شرکتی می خواهد با ترکیه تجارت کند، باید قوانین ما و شرایط بین المللی را رعایت کند.

به نظر می رسد دولت مردان ترکیه از فرصت ایجاد شده در پی تحریم های گسترده غرب علیه روسیه نهایت استفاده را کرده و ترکیه می کوشد با رعایت اصل بی طرفی و در چارچوب منافع ملی خود، از این شرایط نهایت بهره برداری را انجام دهند.

پیش از این آنکارا بارها اعلام کرده بود که ترکیه قصد ندارد به تحریم ‌ها علیه روسیه بپیوندد. همچنین مقامات این کشور بارها صریحا گفته اند که ترکیه قصد ندارد با موضع گیری سیاسی،  به اقتصاد خود آسیب رسانده و به همین دلیل در نظر دارد کانال های ارتباطی خود را با مسکو باز بگذارد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این و در اسفند ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری ‌های دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی در اوکراین گرفته است و اگرچه  رهبر روسیه تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد، اما در نهایت، این موضع گیری منجر به تهاجم نظامی این کشور به اوکراین شد.

این جنگ بر خلاف تصورات اولیه پوتین به درازا کشیده و در پی آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی دیگر از کشورهای جهان،  تحریم هایی را علیه اشخاص حقوقی و خصوصی روسیه اعمال کردند. به گزارش سیناپرس، در این شرایط بسیاری از حوزه های جهانی اقتصاد با چالش مواجه شده و برخی کشورها معتقدند از این فرصت می توان برای احیا و رشد اقتصادی استفاده کرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا