نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روسیه استفاده از جی پی اس را متوقف می کند

به گزارش سیناپرس، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه، اعلام کرد: آژانس فضایی روسیه پیشنهادهای فنی را به وزارت حمل و نقل این کشور و ناظر هوانوردی Rosaviatsia ارسال خواهد کرد تا سیستم‌ های جی پی اس را با تجهیزات کاربری گلوناس که می‌توانند سیگنال‌ های سیستم ناوبری چینی را دریافت کنند، جایگزین کنند.

وی در این رابطه تاکید کرد: امروز ما پیشنهاد های فنی خود را برای جایگزینی جی پی اس با تجهیزات کاربری گلوناس به کلیه مراکز حمل نقل و مسئولان ذی ربط ارسال خواهیم کرد. به گزارش سیناپرس، روسیه دارای فناوری قدرتمند گلوناس است که قابلیت های مشابه و حتی قوی تری از جی پی اس داشته و همچنین ما می توانیم ند سیگنال ناوبری مورد نیاز خود را از سیستم ناوبری مداری چینی بایدو (Beidou) دریافت کنیم. روسیه و چین طی هشت سال گذشته در این رابطه همکاری و تعامل داشته اند. 

روگوزین در کانال تلگرامی خود گفت که آژانس فضایی روسیه  پیشتر هشدار داده بود که جی پی اس ممکن است در روسیه غیر فعال شود و خطوط هوایی روسی که به اجاره و خرید هواپیماهای خارجی ادامه می دهند نباید نیاز به نصب تجهیزات گلوناس را نادیده بگیرند.

به گزارش سیناپرس، این مقام عالی رتبه فضایی روسیه تاکید کرد: شرکت های هوایی باید به سرعت به دنبال راه حل باشند. این راه حل کاملا مشخص بوده و شامل راه اندازی ایستگاه های گلوناس در همه فرودگاه ها برای ارائه سیگنال ناوبری با دقت بالا و نصب گیرنده های گلوناس در همه هواپیماهای مسافربری در روسیه می شود.

گفتنی است پیش از این دیمیتری یادروف، معاون سازمان حمل و نقل هوایی روسیه به مدیر عامل شرکت مدیریت ترافیک هوایی این کشور اعلام کرده بود که ناظر هوانوردی به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده است برای پروازها بدون استفاده از سیستم جهانی جی پی اس ایالات متحده آماده شوند. 

رئیس آژانس فضایی روسیه در ماه مارس هشدار داد که ایالات متحده در حال بررسی قطع ارتباط روسیه از سیستم جی پی اس است. وی تاکید کرد که هیچ کسنباید نگران این موضوع باشد زیرا روسیه سیستم ناوبری ماهواره ای داخلی گلوناس را اداره می کند.

مترجم: مریم عالمی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل