8 ویژگی گوینده متن تبلیغاتی خوب

گوینده حرفه ای متن تبلیغاتی به‌عنوان یکی از ارکان اساسی ساخت تیزر موظف است که باصدای دلنشین و منحصر به فرد خود، یک متن تبلیعاتی را طوری بیان کند که مشتریان با مشاهده تیزر تبلیغاتی و شنیدن صدای گوینده حرفه ای به خرید محصول یا دریافت خدمات تبلیغ‌ شده در آن ترغیب شوند.

تاثیر تیزرهای تبلیغاتی بر ببیندگان و موفیقت برندینگ کسب‌وکارها به حدی نافذ، تاثیرگذار و موفقیت‌آمیز است که حتی بسیاری از سیاستمداران نیز در رقابت‌های انتخابی خود از این روش برای تبلیغ خود و کسب اکثریت آرا استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی 8 ویژگی گوینده تبلیغاتی بپردازیم.

1) صدای زیبا، جذاب و رسا

در تیزرهای تبلیغاتی صدای گوینده حرفه ای خیلی بیشتر از تصاویر موجود در تیزر روی مخاطبان تاثیر می‌گذارد. هرگز نمی‌توان تاثیر صدای خوب و رسای گوینده را در تیزرهای تبلیغاتی نادیده گرفت. متن تبلیعاتی باید با بیانی واضح و صریح خوانده شود تا به خوبی هدف از ساخت تیزر را به مخاطب انتقال دهد‌ و او را احساساتی و هیجان زده کند.

2) دانش کافی برای گویندگی

مطالعه را فراموش نکند. گویندگانی که مطالعه بیشتری دارند، از اطلاعات عمومی و دایره واژگان بالاتری برخوردار هستند. این گویندگان تمام واژه‌های متن‌ نریشن تبلیغاتی را با تسلط کامل بیان می‌کنند.

3) خلاقیت و نوآوری

گویندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که هرگز از گویندگان دیگر تقلید نکنند. خلاقیت باعث می‌شود که حس کنجکاوی در مخاطب برانگیخته شود، ناخوداگاه به تماشای تیزر تبلیغاتی جذب شود و تا پایان تبلیغ با گوینده همراه باشد.

4) علاقه و اشتیاق زیاد به گویندگی

 حتی اگر کسی دارای مهارت زیاد، صدایی جذاب، زیبا و رسا باشد، بدون علاقه و اشتیاق هرگز به یک گوینده حرفه ای تبدیل نخواهد شد. گویندگانی که با شوق، اشتیاق و علاقه وارد این عرصه می‌شوند، معمولا عمل‌کرد موفقیت‌آمیزتری دارند و به سرعت مراحل رشد و پیشرفت در این شغل را طی می‌کنند و با خواندن متن‌های تبلیغاتی تعداد زیادی از مخاطبان را به استفاده از خدمات و محصولات معرفی شده در تیزر تبلیغاتی تشویق می‌کند.

5) توانایی انتقال احساسات مختلف

 بهترین گوینده حرفه ای متن تبلیغاتی باید قادر باشد که با لحن گفتاری خود احساسات مختلف مانند شادی، ترس، هیجان، عشق، نگرانی، خشم و غیره را با استفاده از مهارت‌های فن بیان به مخاطبان انتقال بدهد. در واقع گوینده تبلیغاتی از تمام کارآیی خود کمک گرفته تا بتواند اهداف و پیام یک برند و تیزر تبلیغاتی را به مخاطب یادآوری می‌کند. برای انتقال پیام تیزر به مخاطب از روش‌های فروش سخت با لحنی قوی نیرومند، فروش نرم با لحنی آرام و منطقی و استفاده هم‌زمان از چند گوینده استفاده می‌شود.

6) تلفظ صحیح کلمات

اگر کلمات و اسامی به خوبی تلفظ نشوند، کیفیت تیزر تبلیغاتی به میزان زیادی کاهش می‌یابد. یک گوینده خوب و حرفه ای حتما باید قبل از خواندن متن‌های تبلیغاتی چندین بار متن را روخوانی کند تا در تلفظ کلمات، عبارات و اسامی تسلط کافی به دست آورد. متن تبلیعاتی باید با لهجه استاندارد فارسی و به صورت کاملا روان و سلیس خوانده شود. بنابراین از به کار بردن لهجه یا گویش خاص در تیزر تبلیغاتی بپرهیزید.‌ یکی از عوامل مهم در کیفیت تلفظ کلمات، داشتن اندام‌های گفتاری سالم است. تارهای صوتی یک گوینده خوب از سلامت کامل برخوردار است و حجم و تون صدا با کنترل کافی از دهان او خارج می‌شود.

7) تسلط به زبان

در صورتی که گوینده حرفه ای متن تبلیغاتی در سطح بین‌المللی فعالیت دارد، حتما باید بر روی زبان بین‌المللی که گویندگی می‌کند، تسلط کافی داشته باشد. تسلط به زبان در انتقال پیام تیزر تبلیغاتی و ایجاد رابطه‌ای قوی با مخاطبان همان زبان تاثیر بسزایی دارد.

8) پرهیز از اغراق

 گوینده حرفه ای متن تبلیغاتی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان و جلب توجه آن‌ها باید حس کنجکاوی را تحریک کند و حس هیجان و شوق را القا کند‌. البته در صورت اغراق در احساسات هیجانی، تیزر تبلیغاتی به حالت مصنوعی در می‌آید و مخاطب حس خوبی از تماشای تصویر و شنیدن متن تیزر دریافت نخواهد کرد. گوینده باید در همان چند ثانیه اول تیزر با صدا و گفتار خود، تاثیرش را روی مخاطب بگذارد.

گویندگی تیزرهای تبلیغاتی خود را به تیم آوای خاطره بسپارید

اگر قصد دارید یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت بسازید و کسب‌وکار، محصولات و خدمات خود را به مشتریان زیادی معرفی کنید، به سایت تیم آوای خاطره با آدرس اینترنتی https://avayekhatere.ir/ مراجعه کنید. تیم آوای خاطره به‌عنوان یک تیم باتجربه و حرفه‌ای در زمینه گویندگی فعال است. این تیم تمام تلاش خود را می‌کند که با همکاری یک گوینده حرفه ای متن تبلیغاتی و یک ادیتور ماهر تیزرهای تبلیغاتی بسیار باکیفیت را با مناسب‌ترین قیمت تولید کند. برای برقراری ارتباط با تیم آوای خاطره می‌توانید از طریق ارسال پیام در واتساپ اقدام کنید و برای مشاهده نمونه کارها به صفحه اینستاگرام این تیم مراجعه کنید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا