در واقع شما از طریق تولید محتوا، پیام خود را به مخاطب پیجتان انتقال میدهید. در بازار داغ این روزهای اینستاگرام موفقیت از آن کسانی است که به روشهای اصولی برای صفحهشان محتوا تولید میکنند. بنابراین آموزش روشهای صحیح و علمی تولید محتوا در اینستاگرام یکی از مراحل موفقیت در این پلتفرم است.
روشهای جذب مخاطب
برای موفقیت در بازار اینستاگرام باید مخاطب خود را بشناسید. بسته به نوع محتوایی که تولید خواهید کرد و البته با توجه به استراتژی پیج شما، مخاطبان خاصی دنبالکنندهی صفحهتان خواهند بود. مثلا اگر پیج شما فروشگاه لوازم آرایشی بانوان است، طیف به خصوصی از بانوان دنبالکنندهی شما خواهند بود، بنابراین محتوایی که تولید میکنید باید منطبق با سلایق و خواستههای آن طیف به خصوص باشد. در واقع از طریق ایجاد تطابق میان نوع محتوا و قشر مخاطب صفحهتان، دنبالکنندههای بیشتری را جذب خواهید کرد.
برند خودتان را بسازید
کسب و کارهای موفق در اینستاگرام همگی یک برند منحصربفرد دارند. بهتر است برای پیج تجاری یا تبلیغاتی خودتان یک برند طراحی کنید و بعد بر اساس ویژگیهای پیشفرض آن برند، همواره بر مداری ثابت قدم بردارید. استوار بودن شخصیت برند صفحهی شما بسیار در جذب مخاطب اثرگذار است. شما باید در تمام محتواهای تولید شده هویت ثابتی از صفحهتان را به نمایش بگذارید و آن را حتی با لحن خاصی ارائه کنید. مخاطب باید همواره صفحهی شما را با المانهای مخصوص به خودش به یاد بیاورد.
محتوای یکپارچه تولید کنید
در اقیانوس محتواهای اینستاگرام، یکی از روشهای اصولی برای دیده شدن، این است که همواره از نظر بصری و تصویری محتواهایی در قالبی مشخص تولید کنید. این امر سبب میشود، محتوای شما در نگاه مخاطب دارای کد مخصوصی باشد و به محض دیدن آن در میان انبوه محتوا، بشناسدش. بنابراین حفظ هویت ثابت بصری محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. یکپارچه بودن محتواها در نهایت سبب میشود برند قویتری برای صفحهتان شکل بگیرد و مخاطب نیز شما را راحتتر به خاطر خواهد سپرد.
تنوع در تولید محتوا
اگرچه ما در همین مقاله به ثابت نگه داشتن هویت بصری و برند صفحهی اینستاگرامی اشاره کردیم، اما در عینحال تنوع در تولید محتوا نیز یکی از روشهای اصولی برای جذب مخاطب بیشتر در این پلتفرم است. در واقع پرداختن به موضوعات متنوع برای تکراری نشدن فضای صفحهی شما یک امر الزامی است. چون مخاطب اگر پس از مدتی از دیدن محتواهای پیج شما دچار ملال بشود، صفحهتان را ترک خواهد کرد. بنابراین پست، استوری، گیفهای کوتاه، محتوای متنی و تصویری، ویدیو، عکس و حتی یک فایل صوتی را در تقویم تولید محتوای پیجتان در کنار هم بگنجانید. تنوع محتوا راز موفقیت صفحههای پربازدید است.
تعامل با مخاطب، یک نکته حیاتی
بر اساس الگوریتم از پیش تعیین شدهی اینستاگرام، هر چهقدر صفحهای بیشتر با مخاطبان خود در تعامل و ارتباط دو طرفه باشد، بیشتر در معرض دید خواهد بود و از آفرهای این پلتفرم برخوردار خواهد شد. بنابراین در برنامهی مدون تولید محتوای خود یک جایگاه ویژه برای تعامل با مخاطبین در نظر بگیرید. شما میتوانید با تولید محتواهای پرسش و پاسخ، پاسخ دادن مداوم به کامنتها، برگزاری نظرسنجی و راهکارهایی اینچنینی، مخاطب صفحهی خودتان را با ترفندهای گوناگون وادار به تعامل نمایید.
ماهیت اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، الگوریتم آن نیز بر همین اساس پیاده سازی شده، بنابراین مهم فاکتور در اینستاگرام تعامل و شبکه سازی است، هر چه شما تعامل و شبکهسازی بهتری داشته باشید رشد شما بیشتر خواهد بود، اگر توجه کرده باشید، پیجهای بلاگرها رشد بهتر دارند و دلیل آن هم همین است که بلاگرها تعامل و ارتباط معنایی بهتری با مخاطب در کنار ارائه مطالب مفید دارند.
روش پرداخت هم برای فروشگاههای اینستاگرامی روشی برای تعامل است که بعد از خرید محصول به مشتری ارائه میشود، یکی از روشهای نوین ایجاد درگاه پرداخت اینستاگرام است و هر چه فرایند خرید و ارسال را برای کاربران خود سادهتر کنید و حس بهتری برای کاربر بجای بگذارید تعامل بهتری ایجاد کرده اید. درگاه پرداخت، به امکانی در بستر اینترنت گفته می شود که مشتریان با اطلاعات کارت و رمز پویا می توانند هزینه یک محصول را پرداخت نمایند، حتما شما زمانی که از سایتی خرید اینترنتی انجام داده اید از درگاه پرداخت استفاده کرده اید.
زمان مناسب و استفاده از هشتگ
در نهایت به عنوان آخرین راهکارهای تولید اصولی محتوا برای اینستاگرام، باید اول به هشتگها اشاره کنیم. استفادهی صحیح از هشتگها یکی از عواملی است که سبب بالا رفتن میزان بازدید پیج شما خواهد شد. این شیوهی رایگان و ساده را از دست ندهید. در اینستاگرام بگردید و از صفحههای پربازدید هشتگهای موفق و ترند شده را بردارید. اما سعی کنید در عینحال، هشتگ اختصاصی صفحهی خودتان را هم داشته باشید. این موضوع میتواند در برند شدن صفحهی شما اثر مثبتی داشته باشد. نکتهی بعدی این است که باید برای انتشار پست و محتوا در اینستاگرام، بهترین زمانهای ممکن را پیدا کنید. بعضی زمانهای به خصوص در طول روز و در طول هفته، بالاترین بازدیدها را دارند؛ شما باید آنها را با آزمون و خطا پیدا کنید و در تقویم تولید محتوای صفحهتان بگنجانید.
منبع : https://rayanpay.com/generating-content-instagram
No tags for this post.