زندگی در مریخ بی نهایت خطرناک است

به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک در مصاحبه ای ویدئویی که به تازگی منتشر شد، گفت: بسیار مهم است که تأکید کنیم مریخ، به خصوص در ابتدای شروع استقرار انسان، محل راحتی برای زندگی نخواهد بود. زندگی در این سیاره، قطعا خطرناک، دشوار و سخت خواهد بود.

این میلیاردر مشهور، تلاش‌های استخدام برای داوطلبان سفر به مریخ را با آگهی دهه ۱۹۰۰ برای یک سفر به قطب جنوب به همراه ارنست شاکلتون مکتشف شناخته شده آن روزگار مقایسه کرد. 

ایلان ماسک در این رابطه گفت: فراخوان ثبت نام برای رفتن به مریخ کار سختی است زیرا افراد عازم به این سفر باید بدانند که ممکن است هیچگاه زنده برنگردند و این سفر همراه با خطرات و سختی های فراوانی است. به گزارش سیناپرس،نباید فراموش کرد که دمای متوسط مریخ منفی ۶۲ درجه سانتیگراد است در حالی که در قطب جنوب، متوسط دما  منفی ۵۶ و نیم است.

از سوی دیگر مریخ دارای یک سطح سنگی است که مملو از آتشفشان ها و دره ها است. این سیاره همچنین حدود یک سوم گرانش زمین را دارا بوده و و جو نازکتری دارد که برای انسان قابل تنفس نیست. دانشمندان  قبلاً گزارش داده بودند که انسان بدون تجهیزات ویژه در عرض چند دقیقه در این سیاره به دلیل فشار پایین جوی مریخ خواهد مرد.

پیش از این اعلام شده بود که ایلان ماسک می خواهد یک شهر بزرگ در مریخ بسازد. در سال ۲۰۱۹، این میلیاردر تخمین زد که برای ساختن یک شهر خودکفا در این سیاره یک میلیون تن محموله و تجهیزات لازم است. برآوردها نشان می دهد فرایند ترابری این محموله بین ۱۰۰ میلیارد تا ۱۰ تریلون دلار خواهد بود. به گزارش سیناپرس،البته این میلیاردر در گفتگوی جدید خود اعتراف کرد که امیدوار است افرادی که مریخ را مستعمره می کنند از این فرصت برای بازنگری در جامعه استفاده کنند.

ماسک در این رابطه گفت: من فکر می کنم این سیاست برای به حداکثر رساندن طول عمر احتمالی و آگاهی بشریت مهم است. نباید این را فراموش کرد که تمدن بشری ممکن است به دلایل بیرونی مانند برخورد یک شهاب سنگ غول پیکر یا فوران آتشفشان های فوق العاده یا تغییرات شدید آب و هوایی یا جنگ جهانی سوم و … به پایان برسد.

ثروتمندترین مرد جهان به اندرسون گفت که اسپیس ایکس با استناد به قیمت بلیط فرضی ۱۰۰ هزار دلاری ، تلاش می کند سفر به مریخ را برای اکثریت مردم فراهم کند. به گزارش سیناپرس، شرکت اسپیس ایکس قصد دارد در دهه های آینده این شهر خودکفا را بسازد. اگرچه، ماسک گفت که پیش‌بینی می ‌کند قبل از اینکه رویای او به واقعیت تبدیل شود، وی احتمالا بر اثر پیری مرده است.

در سال ۲۰۲۰، ماسک گفته بود که امیدوار است در مدت ۱۰ سال ۱۰۰۰ فضاپیمای بین سیاره ای ساخته و قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ یک میلیون نفر را به مریخ بفرستد. او همچنین گفته است که اولین انسان روی مریخ ممکن است در سال ۲۰۲۹ فرود بیاید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: sciencealert

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا