نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مدیر تولید و فروش مواد شیمیایی پژوهشگاه شیمی معرفی شد

 با عنایت به تأکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ایجاد شرکتی جهت تولید مواد شیمیایی، کاهش وابستگی به واردات و کسب سهمی از بازار چند میلیارد دلاری این محصولات برای کشورمان، دکتر احمد شعبانی سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با صدور حکمی دکتر علی شریفی دانشیار پژوهشکده فناوری‌های نوین این پژوهشگاه را به سمت مدیر دفتر راه اندازی و ترسیم ساز و کار تولید و فروش مواد شیمیایی پژوهشگاه منصوب کرد.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، در این حکم آمده است:

"چنانچه استحضار دارید صنایع شیمیایی و دارویی دومین صنعت بزرگ جهانی است که با شیب بسیار تند در حال رشد است. با توجه به منابع طبیعی، معادن غنی، نیروی انسانی متخصص، ذخایر سرشار گازی و نفتی، تولیدات متنوع مواد و حلال‌های صنعتی توسط واحدهای متعدد پتروشیمی در داخل کشور و از همه مهمتر تجربه موفق پژوهشگاه در تولید و عرضه مواد و حلال‌های شیمیایی مورد نیاز صنعت و آزمایشگاه‌های آموزشی- تحقیقاتی، صنایع دارویی، کشاورزی، نفت و … یکی از اولویت‌های مهم فعالیت نیاز محور برای پژوهشگاه اقدام عملی و همه جانبه در راستای تامین نیازهای کشور است.

تاکید مقام عالی وزارت بر تولید مواد شیمیایی در کشور با محوریت پژوهشگاه و قول مساعد ایشان بر حمایت مالی و درج این فعالیت به عنوان یکی از سر فصل‌های اصلی برنامه ارائه شده توسط اینجانب، فرصت و ضرورت فعالیت در این حوزه را دوچندان می‌کند.

بدیهی است برای دستیابی به خودکفایی و کسب جایگاه شایسته جهانی، ضروری است مواد شیمیایی مصرفی در حوزه‌های مختلف اعم از دارویی، سموم کشاورزی، کاتالیست‌ها و … در داخل کشور بر اساس معیارهای زیر طبقه‌بندی و با یک کار جهادی در راستای تامین و خودکفایی قدم‌های مؤثری برداشته شود.

الف- مواد شیمیایی بر اساس ساختار مولکولی و خانواده‌ای طبقه‌بندی شده و فرایند سنتز و تولید آنها با تاکید بر استراتژی همسان و چرخه‌ای (فرآورده جانبی یکی ماده اولیه دیگری باشد و …) طراحی و تدوین شود.
ب- حتی‌الامکان تولید مبتنی بر مواد اولیه در دسترس و تولید داخل کشور باشد.
لذا با توجه به حسن سوابق و تجربیات ارزشمندتان در این حوزه به موجب این حکم به عنوان "مدیر راه اندازی و ترسیم سازوکار تولید و فروش مواد شیمیایی و دارویی" با شرح وظایف ذیل منصوب می‌شوید.

تدوین طرح توجیهی کلی برای تامین منابع مالی اولیه برای فراهم کردن زیر ساخت‌ها در قالب طرح ملی
پیشنهاد ساختار تشکیلاتی مناسب برای سازوکار مربوط به تولید مواد شیمیایی
جلب مشارکت اعضای هیات علمی پژوهشگاه و سایر مراکز دانشگاهی و پژوهشی
همگرایی و مشارکت و تضارب آرا در استفاده از همه اعضای هیات علمی در اتخاذ تصمیمات کارشناسانه
اقدام در جهت ثبت شرکت ساخت، تامین و توزیع و تهاتر مواد شیمیایی و ثبت برند و علامت تجاری در اداره ثبت با در نظر گرفتن ملاحظات حقوقی در خصوص نحوه مشارکت پژوهشگاه
طراحی و آماده‌سازی کاتالوگ محصولات شیمیایی قابل عرضه و به روزرسانی مستمر آن با محتوا و ویژگی‌های کاتالوگ شرکت‌های معتبر بین‌المللی
اقدام در خصوص راه‌اندازی سامانه اختصاصی در بستر وب و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه با امنیت بالا جهت ارائه خدمات خرید و فروش و تهاتر با در نظر گرفتن صفحه اختصاصی برای مراجعه‌کنندگان حقیقی و حقوقی
همکاری مستمر با آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه و برنامه‌ریزی در راستای کنترل کیفی مستمر محصولات تولیدی
آماده‌سازی طرح و نقشه سوله صنعتی اختصاصی به متراژ ۶۰۰۰ متر مربع مربوط به تولید مواد شیمیایی با در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی و نحوه دفع پسماند شیمیایی با همکاری معاونت اداری، مالی و پشتیبانی پژوهشگاه".

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل