بومی سازی فناوری فضایی بعد از لغو تحریم

مسعود قاسمی در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت کشور در عرصه صنایع فضایی اظهار داشت: در چند سال اخیر در صنایع موشکی نظامی، کشورمان پیشرفت خوبی داشته است و در عرصه ماهواره ای نیز اقدامات موثری برای تولید انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت ماهواره و حامل های فضایی در برخی قسمتها، نیازمند تامین قطعات و سیستم از تولیدکنندگان بزرگ دنیا هستیم گفت: لغو تحریم ها می تواند به افزایش سرعت تولید ماهواره های فضایی کمک قابل توجهی کند.

قاسمی با تاکید براینکه در حوزه صنایع فضایی و ماهواره ای باید بخش خصوصی نیز ورود کند، ادامه داد: دولت باید برای تسریع در روند تولید ماهواره ملی و حامل های فضایی، بخشی از امور را به بخش خصوصی بسپارد. نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه در حوزه فضایی، تحریم معضلی بود که سبب محدودیت دسترسی به قطعات و تکنولوژی روز دنیا برای کشور شده بود خاطرنشان کرد: با لغو تحریم و استفاده از دانش فنی روز دنیا، می توان به بومی سازی فناوری فضایی دست یافت.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در دوره تحریم و برغم عدم دسترسی به تکنولوژیهای روز دنیا ادامه داد: سختی تحریم باعث شد به برخی از دانش ها در عرصه فضایی دست پیدا کنیم و بعد از تحریم نیز می توانیم روی این دانش کار کرده و آن را بومی کنیم.

قاسمی دستیابی به دانش فناوری فضایی و بومی سازی این فناوری را نیازمند تعامل دولت و بخش خصوصی در دوران پس از تحریم عنوان کرد.

 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا