ترکیب موفقیت آمیز تسلا، پنل های خورشیدی و چاپگر سه بعدی

به گزارش سیناپرس،  دانشمندان استرالیایی در حال آزمایش پنل های خورشیدی چاپ شده ای هستند که برای تامین انرژی یک خودروی تسلا در سفری ۱۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتری که از سپتامبر آغاز می شود، استفاده می شود. این تیم مطالعاتی امیدوارند با کمک روش ابداعی شان مردم را در مورد اقداماتی برای کمک به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی آگاه کنند.

بر اساس گزارش های موجود، پروژه Charge Around استرالیا نیروی مورد نیاز یک خودروی الکتریکی تسلا با ۱۸ پنل خورشیدی پلاستیکی چاپ شده توسط چاپگرهای سه بعدی این تیم، که هر کدام 18 متر طول دارند را ، تامین می کند. این صفحات خورشیدی در کنار ماشین قرار گرفته  تا در صورت نیاز به شارژ، نور خورشید را جذب کند.

پل داستور، مخترع پنل های خورشیدی چاپی مورد استفاده در این  آزمایش، در رابطه با نحوه عملکرد و تولید این صفحات خورشیدی گفت که تیم دانشگاه نیوکاسل نه تنها استقامت پانل ها، بلکه عملکرد بالقوه آنها را برای کاربردهای دیگر آزمایش می کنند. به گزارش سیناپرس، این مطالعه در واقع یک بستر آزمایشی ایده‌ آل است تا به ما اطلاعاتی درباره نحوه استفاده و تامین انرژی در سایر مکان‌ های دور دست داده و حتی در سفرهای فضایی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است صفحات خورشیدی چاپ شده یک پلاستیک PET سبک وزن است که با هزینه کمتر از ۱۰ دلار در هر متر مربع ساخته می شود. این پانل ها بر روی یک چاپگر تجاری ساخته می شوند که در اصل برای چاپ لیبل های بطری استفاده می شد. به گزارش سیناپرس،  استفاده از این پنل‌ها برای تامین انرژی یک خودرو، مردم را وادار می‌ کند تا بیشتر در مورد وسایل نقلیه الکتریکی فکر کنند و می‌ تواند به کاهش  اضطراب افراد در رابطه با برد مفید این خودروها با هر بار شارژ کمک کند.

گفتنی است این تیم قصد دارد طی  سفر ۸۴  روزه خود با خودروی تسلا، از حدود ۷۰  مدرسه بازدید کند تا دانش‌ آموزان با آنچه در آینده در انتظارشان خواهد بود، آشنا شوند. به گزارش سیناپرس،  داستور در پاسخ به این سوال که ایلان ماسک، خالق خودروی تسلا و بنیانگذار شرکت تسلا (TSLA.O) چه می‌تواند درباره پروژه CAA بگوید، گفت که امیدوار است که ایلان ماسک این پروژه را دنبال کرده و از نتیجه آن راضی باشد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: reuters

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا