نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استقرار ۲هزار تیم فناور در پارک فناوری تهران تا پایان سال

دکتر سید محمد مقیمی در اولین نشست شورای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱، افزود: شورای پارک علم و فناوری درباره روش‌های تأمین مالی و تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها به منظور تحقق هدف‌گذاری انجام‌شده برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، دارای نقش کلیدی است.

وی اظهار کرد: برنامه داریم تا زمین‌ها و املاکی که در اختیار دانشگاه تهران است را عمدتاً در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و استقرار دانش‌بنیان‌ها بکار بگیریم تا بتوانیم تحقق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته را در عرصه عمل هم شاهد باشیم.

مقیمی با اشاره به اینکه ترکیب دوره جدید شورای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران متشکل از نخبگان علم و فناوری دانشگاه و کارآفرینان موفق در عرصه ملی است، گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه تهران، شعار محوری «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» به عنوان رویکرد استراتژیک دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است و کلیدواژه محوری و کلیدی این شعار، دانشگاه کارآفرین است.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به همراستایی شعار محوری دانشگاه تهران با شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر «تولید؛ کارآفرین، اشتغال‌آفرین»، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به عنوان مخاطب اصلی این شعار باید نقش ویژه‌ای برای تحقق شعار سال ایفا کنند و پارک‌های علم و فناوری نیز یکی از نهادهای مهمی هستند که لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

مقیمی به اعمال تغییرات ساختاری در دانشگاه تهران طی ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این تغییرات ساختاری بر اساس رویکرد استراتژیک دانشگاه انجام شد. یکی از دغدغه‌های همیشگی دانشگاه، برقراری ارتباط ارگانیکی بوده که لازم است بین پارک علم و فناوری، معاونت پژوهش و فناوری و واحدهای مختلف دانشگاه وجود داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تحقق اهدافی که در اصلاح ساختاری دانشگاه تهران هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: بازخوردهای خوبی از تغییرات ساختاری ایجاد شده در دانشگاه تهران دریافت شده است. بر اساس اصلاح ساختاری صورت گرفته، شعبه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه ذیل معاونت‌های پژوهش و فناوری دانشکده‌ها تشکیل می‌شود که این اتفاق در برخی دانشکده‌ها عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: هدف از این تغییر ساختار، برقراری ارتباط ارگانیک بین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تجاری‌سازی یافته‌های تحقیقاتی و تبدیل آنها به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری، تاکید کرد: اینکه بخواهیم تحولی اساسی در کشور اتفاق بیفتد و دانشگاه و اکوسیستم علم و فناوری بتواند نقش خود را در حل مسائل اجتماعی، تولید دانش‌بنیان، نگهداشت نخبگان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها ایفا کند، به میزان توجه ما به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و توسعه آنها بستگی دارد.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر پیشگامی دانشگاه تهران در زمینه امیدآفرینی و ایجاد تحرک تازه در نخبگان و اساتید برای تحقق شعار سال و محور شدن کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، گفت: طرح‌ریزی‌هایی که به این منظور انجام می‌گیرد باید عملیاتی و دارای نتیجه ملموس و قابل اندازه‌گیری باشد.

وی با اشاره به تعیین ۳ ناحیه نوآوری از میدان انقلاب اسلامی تا بالاتر از بزرگراه همت، ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد نهضت ایجاد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در دانشگاه تهران باشیم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل