نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرویس نقشه گوگل در روسیه تغییر نمی کند

به گزارش سیناپرس، مجموعه گوگل یکی از بزرگترین مجموعه های موتور جستجو، بانک اطلاعاتی و سیستم های نقشه برداری زمینی و ماهواره ای جهان را دارا بوده و با ارائه سرویس های متعددی در حوزه های مختلف جستجوی وب، نقشه های ماهواره ای، گوگل مپ، گوگل استریت و … خدمات متنوعی به کاربران خود ارائه می دهد.

در این میان و پس از وقوع جنگ روسیه و اوکراین، بحث های زیادی در مورد اطلاعات استخراج شده از گوگل برای شناسایی تحرکات نظامی و مراکز حساس دو طرف مطرح شد. به گزارش سیناپرس،  سخنگوی این شرکت در واکنش به مباحث مطرح شده اعلام کرد که این شرکت آمریکایی سرویس نقشه گوگل خود را برای افشای سایت های نظامی و استراتژیک روسیه یا هر کشور دیگری تغییر نداده است.

این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی برای طرفین درگیری است زیرا ماهواره های نقشه برداری گوگل با دارا بودن تصاویری دقیق، به روز و با کیفیت از مناطق مختلف جهان، اطلاعاتی ارزشمند در اختیار دارد.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در این رابطه گفت: ما هیچ تغییری در رابطه با محو شدن تصاویر ماهواره ‌ای خود در روسیه ایجاد نکرده ‌ایم. دیلی استورم پیشتر گزارش داده بود که گوگل ساختارهای حساس و نظامی روسیه را طبقه بندی نکرده است.

در این گزارش آمده است که کاربران سرویس های گوگل می‌توانند تصاویری با وضوح بالا از زیرساخت‌های نظامی کلیدی روسیه، از جمله رزمناو Admiral Kuznetsov، انبار مهمات هسته ‌ای، میدان پرواز آزمایشی با جدیدترین جت ‌های جنگنده، Su-57، سایت پرتاب ICBM و پایگاه نیروی هوایی را در کامپیوترهای خود مشاهده کنند و گوگل نیز اقدامی برای تغییر نقشه های خود در مناطق جنگی به نفع یا ضرر هیچ یک از طرفین انجام نداده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل