نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رصد سلامت جسمی دانش آموزان در طرح سواد حرکتی و کوچ

عبداله جعفری در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: بر اساس رصدهای انجام شده 8 درصد دانش آموزان چاق بودند که با انجام مداخلات 1.7 دهم درصد دانش آموزان به وزن طبیعی بازگشتند.

وی افزود:  بررسی وضعیت جسمانی و رصد آنها از نظر اضافه وزن از سال تحصیلی 1399-1400  انجام شد که این طرح در سه مرحله اجرا شد که مرحله اول شامل ارزیابی، مرحله دوم شامل مداخلات و مرحله سوم نیز شامل ارزیابی ثانویه بود.

جعفری تصریح کرد: در اجرای این طرح دانش آموزانی که اضافه وزن داشتند یا لاغر بودند با مداخلات انجام شده به وزن طبیعی و مورد نظر بازگشتند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و آنلاین شدن آموزش ها بر فعالیت جسمانی دانش آموزان تاکید شده و در این راستا طرح سواد حرکتی را انجام می دهیم که در این طرح 30 درصد دانش آموزان شهری انتخاب شده  همچنین در این راستا خانواده های دانش آموزان همکاری لازم را دارند.

جعفری گفت: با بازگشایی مدارس و آموزش های حضوری نگرانی ما در خصوص وضعیت جسمانی دانش آموزان کمتر خواهد شد چرا که وضعیت جسمانی دانش آموزان را به طور ویژه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره ای که دانش آموزان به طور مجازی ادامه تحصیل دادند موضوع ورزش به فراموشی سپرده نشده بود و والدین در این زمینه همکاری خوبی داشتند و دانش آموزان به تحرک می پر داختند.

وی گفت: در سال گذشته طرح کوچ برای تمامی دانش آموزان انجام شد و سواد حرکتی نیز برای 30 درصد دانش آموزان مدارس شهری در سال تحصیلی جاری انجام شده است.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل