دریافت خدمات زیبایی در مراکز غیر معتبر چه خطراتی را به دنبال دارد؟

در حالی که تعداد انسان هایی هستند که از ظاهر طبیعی بدن و چهره خود راضی هستند، اما تعدادی دیگر از اقشار جامعه از ظاهر طبیعی خود رنج برده و به انجام عمل های زیبایی روی می آورند، تا بتوانند ظاهری رضایتمند داشته باشند. درخواست های روز افزون مردم جامعه، برای دریافت خدمات ترمیمی- زیبایی به صورت صعودی است و زمینه را برای ایجاد بازار سیاهی در حوزه فعالیت متخصصین معتبر، فراهم کرده است.

انجام چنین عمل های ترمیمی به صورت غیر اصولی، به ایجاد عوارض غیرقابل پیش بینی، منجرشده است که در چهره بیمار، زخم و ضایعه مادام العمر به جای گذاشته و در مواردی نیز، منجر به مرگ بیمار شده است.

منشا تمامی این اختلالات و عوارض جانبی حاصل از عمل های ترمیمی- زیبایی، به علت مراجعه به کلینیک های فاقد مجوز و یا مراجعه به سالن های زیبایی است، که اصول کاری این مراکز، با سطح استاندارد تکنیک های زیبایی – ترمیمی صحیح و علمی، بسیار فاصله دارد. عمل های ترمیمی- زیبایی صرفا می بایست توسط پزشک آموزش دیده و واجد صلاحیت، اعمال شوند؛ البته پزشکی که دوره تخصصی تکنیک های زیبایی را نیز گذرانده باشد، در اولویت لیست انتخابی قرار دارد.

خطرات ناشی از مراجعه به متخصص زیبایی فاقد صلاحیت در حوزه دریافت خدمات ترمیمی – زیبایی،  چگونه خواهد بود؟

بی شک، مهم ترین خطری که شما در زمان مراجعه به متخصص زیبایی فاقد صلاحیت، به جان می خرید، این است که شما نعمت سلامتی خود را به زیر دست پزشک  بی مهارت می سپرید. یک متخصص بدون مجوز و اعتبار علمی، می تواند ویژگی های مذکور زیر را در پروسه کاری از خود نشان بدهد  که شامل:

  • استفاده و تزریق مواد ترمیمی و سموم شیمایی تزریقی فاقد اعتبار و تایید سلامت شیمیایی
  • تزریق و اعمال پروسه ترمیمی به شیوه ای نادرست و خطرزا
  • تزریق به شیوه ای غیر بهداشتی و بدون پیروی از اصول کاری و دستورالعمل های علمی
  • میزان مواد تزریقی را به میزان نامناسب و به میزان اندازه خطرزا، تزریق شود

مهم تر و بدتر از همه موارد، اینکه این افراد علوم فیزیولوژیک و بالین بدن را فرا نگرفته و در صورت ایجاد اختلال و مشکل، علم ترمیم و جلوگیری از گسترش عارضه ثانویه ایجاد شده را ندارند.

این بدان معنی است که اگر بدن شما به مواد تزریقی  واکنشی نشان بدهد و اختلالی مانند التهاب و … ایجاد شود؛ فرد تزریق کننده، علم کنترل این اختلال فیزیولوژی بدن را نداسته و همچنین  اصول درست محلول سازی ساختار شیمایی فیلرهای پوستی را فرا نیزنگرفته است و صد درصد پروسه درمانی شما با عوارض جانبی خطرناکی رو به رو خواهد شد. البته این مراکز به مراجعین خود توصیه می کنند که در صورت به وجود آمدن عوارض جانبی، به پزشک مراجعه نکنند، چرا که نگران بسته شدن و پلمپ شدن قانونی مراکز زیبایی خود هستند.

اعمال روش های ترمیمی غیراصولی و آسیب زا

طیف وسیعی از انواع متد های ترمیمی در این حوزه، در بازار سیاه ارائه می شوند و بسیاری از این روش ها به عنوان تکنیک های مقبول و تایید شده در حال انجام هستند. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود: برای ترمیم بافت ناحیه باسن و عضله سرینی بدن، تزریق روغن خوراک پزی پیشنهاد می شود که انجام این تزریق، سبب آمبولیزاسیون چربی تزریقی در بدن شده و باعث اختلالات گسترده در چندین عضو بدن می شود که این نتایج، به عنوان عوارض جانبی این متدهای ترمیمی گزارش شده اند.

تعداد مواردی نیز گزارش شده است که از ترکیبات و موادی برای تزریق استفاده شده است که هیچ گونه هم خوانی و سازگاری را با بافت بدن ندارد؛ برای مثال، تزریق مواد درزبندی حمام و همچنین صمغ، واکس پارافین و یا حتی روغن ترمز ماشین نیز از جمله مواد تزریقی مورد استفاده شده اند. اغلب این مواد تزریقی، سبب ایجاد عوارض جانبی، تغییر ساختار و شکل بدن و حتی منجر به مرگ بیمارنیز شده اند. وقوع عوارض جانبی مذکور، بسیار شایع  و قریب به اتفاق است و شما می بایست در امر انتخاب متخصص دارای برد تخصصی ، بسیار دقت کنید تا متخصصی ماهر که مدارکی معتبر دارد را بیابید.

به چه علت باید پزشکی با برد تخصصی زیبایی را برای عمل  ترمیمی و زیبایی انتخاب کنیم؟

اشخاص ممکن است که در مراکز زیبایی و ترمیمی غیر معتبر، پیشنهاداتی در زمینه ترمیم و تغییر چهره خود در قبال دریافت دستمزدی اندک بشنوند و وسوسه شوند تا این عملیات ترمیمی را باهزینه ای اندکی انجام دهند.

با این حال، اگر افراد به متخصصی بی اعتبار مراجعه کنند، ممکن است که آنها متحمل آسیب های بافتی در بدن خود بشوند که تا پایان عمر ماندگارند و سبب رنجش بیمار خواهند شد. حتی برای عمل های ترمیمی مختصر و کوتاهی مانند تزریق بوتاکس و یا دیگر تزریقات ترمیمی مشابه، محدودیت ها و دستورالعمل های علمی و حرفه ای وجود دارد، که تنها توسط یک متخصص معتبر و اخلاق مدار رعایت می شود و تنها یک متخصص معتبر است که می تواند این فعالیت های ترمیمی را با نتایجی رضایت بخش انجام بدهد و می‌داند که در چه مناطقی از صورت، به چه میزان مواد تزریقی استفاده کرده و از کدام نوع از مواد ترمیم کننده متناسب با شرایط هر بیمار باید استفاده کند.

افراد حرفه ای و متخصصین معتبر، به صورت واضح شرایط متد ترمیمی را توضیح می دهند و بیمار را از همه مسائل و اتفاقات ممکن و حتی مسائلی که چندان محتمل نیستند نیز، آگاه می سازند. بی شک، عمل ترمیمی تحت نظر متخصص معتبر، به شیوه ای بی خطر صورت می گیرد و بیماران در حالی که سلامتی شان به مدد تخصص پزشکشان تضمین شده است، بعد از انجام تزریق ترمیمی، ظاهری آراسته تر و اعتماد بنفس بیش تری را در زندگی خود به عنوان نتیجه عمل ترمیمی مذکور، تجربه خواهند کرد.

ترمیم خود را به دست های متخصصین زیبایی با تجربه بسپارید

زمانی که به متخصص زیبایی دارای برد تخصصی مراجعه می کنید، باید انتظار داشته باشید  با متخصصی رو به رو می شوید که حداقل ، به مدت 5 سال تجربه جراحی دارد و طی این دوره، مهارت های علمی و حرفه ای وی تقویت شده اند. این تجربه 5 ساله، شامل دوره رزیدنتی می باشد که پزشک در طی آن بر متد ها و روش های زیبایی تمرکز می کند.

پزشک شما که برد تخصصی دارد، در واقع علم و مهارت تخصصی بیش تری را فراگرفته است که می تواند سبب رضایت بخشی بیش تر بیمار در پروسه ترمیم بشود. پزشک شما در این سطح، دارای گنجینه ای با ارزش از اطلاعاتی است که بر اساس مفاهیم علمی و اساسی، این اطلاعات را آموخته و به کار می بندد تا بیمار بتواند، بهترین عمل ترمیمی و زیبایی ممکن را تجربه کند.

شیوه ای از ترمیم را انتخاب کنید که بهترین شیوه متناسب با شرایط منحصر شما باشد

متخصص زیبایی دوره دیده، می تواند به گونه ای پروسه ترمیمی را اعمال کند که بهترین و مناسب ترین شیوه ترمیمی برای شما باشد. برای مثال، به جهت ترمیم و فرم دادن به زاویه صورت، از روش لیفت به واسطه نخ  استفاده می شود؛ اما ممکن است که پزشک شما پیشنهاد بدهد که تزریق ژل ترمیمی و یا دیگر متد های ترمیمی، برای ترمیم مشکل شما، مناسب تر باشند.

زمانی که می خواهید زاویه ساختار فیزیکی چهره خود را از طریق حذف چربی های لجوج ( به مجموعه هایی از سلول های بافت چربی گویند که به راحتی در اثر رژیم ها غذایی کاهش وزن و چربی سوزی، از بین نمی روند) برش وتغییر دهید، توصیه می شود که حتما به پزشک واجد صلاحیت خود مراجعه کنید. در صورتی که مایلید چهره شما جوان تر به نظر برسد؛ پزشک شما، مجموعه ای از انواع متدها و پروسه های ترمیمی پیشنهادی را می تواند برای شما ارائه کند.

برای ترمیم چهره خود، به انتخاب یک پزشک متخصص زیبایی دارای برد تخصصی، فکر کنید؛ چرا که اصول حرفه متخصصین بدین صورت است که گام به گام پروسه ترمیمی- زیبایی، همراه شما هستند، تا در پایان شما به نتیجه دلخواه ترمیمی خود برسید.

چگونه متخصص دوره دیده و ماهر را از متخصص فاقد صلاحیت تشخیص دهیم؟

در صورتی که شما برای انجام تحقیقات به کارکنان مراکز ترمیمی  وکلینیک ها مراجعه کنید، بی شک تبلیغ کلینیک و متخصصین زیبایی خود را کرده، اما این بدین معنا نیست که در عالم واقعیت، این مراکز ترمیمی، صلاحیت لازم اجرایی و علمی عمل های تزریقی ترمیمی، مانند بوتاکس و یا تزریق فیلرهای پوستی را داشته باشند.

بهترین راه برای اینکه بتوانید از انتخاب متخصص زیبایی خود مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که متخصص موردنظر، صلاحیت دار است و استاندارهای علمی  لازم را اجرا می کند، این است که از آنها بخواهیم که مدرک تایید کننده مهارت هایی را که مدعی شده اند ، به شما نشان دهند.

نکته مهم این است که شما نباید به هر نوع از روش ها و تکنیک های ترمیمی – زیبایی اعتماد کنید، مگر آنکه در زمینه این فعالیت ترمیمی مذکور در سابقه پزشکی متخصص خود تحقیق کنید. اعتبارنامه حرفه ای پزشک خود را دریافت و خودتان مجدد صلاحیت این اعتبارنامه را بررسی کنید.

توصیف و نظرات بیماران پیشین متخصص منتخب خود را بررسی کنید و اگر لازم است هرگونه مدرک تایید کننده اعتبار حرفه ای مجموعه خدمات ترمیمی را به منظور اطمینان خاطر خود، مطالبه و بررسی کنید.

به غیر از مدارک چاپ شده اعتبارنامه های حرفه ای، نشانه های دیگری نیز برای بررسی وجود دارد که نشان می دهد آیا این متخصصین زیبایی واجد صلاحیت هستند یا خیر. این موارد شامل:

  • هیچ گونه برگه رضایت نامه پیش از عمل ترمیمی به شما داده نشود که این گامی است بسیار مهم و اساسی در پروسه اداری مراکز درمانی – ترمیمی.
  • قیمت و هزینه خدمات درمانی این مراکز فاقد صلاحیت، نسبت به سایر مراکز هم کار آنها، بسیار ارزان تر است.
  • متخصص، هیچ گونه صحبتی در مورد نتیجه و هدف نهایی ترمیمی شما نمی کند و در مورد مسیر و شیوه ترمیمی منتخب، صحبتی با بیمار نمی کند.
  • هیچ یک از عوارض و اختلالات احتمالی در پس تزریق و ترمیم شما، پیش از اعمال عمل ترمیمی، هشدار داده نمی شود.
  • درست است که همه ما انسان ها تمایل داریم امور خود را با صرف هزینه کم تر و پس انداز بیش تر انجام دهیم، اما لازم به ذکر است که تفاوت دستمزد متخصص زیبایی نمی تواند تنها دلیل اصلی انتخاب یک متخصص در مقایسه با متخصص دیگری باشد.
  • به یاد داشته باشید که شما تنها یک بدن دارید و سلامت بدن شما بسیار ارزشمند است. در صورتی که شخصی موردی را به عنوان انتخابی مناسب و بسیار خوب معرفی می کند، به یاد داشته باشید که ممکن است توصیه او صحیح نباشد. در واقع هیچ قطعیتی در نظرات دیگران وجود ندارد.

در شرایطی که تحت نظر و فعالیت ترمیمی یک متخصص غیر معتبر، آسیب ببینم، چه اقدامی لازم است که صورت بگیرد؟

در صورتی که شما عمل زیبایی انجام داده و این عمل توسط یک متخصص فاقد صلاحیت انجام شده و با متخصصی که مجوز دارد اما دستوالعمل های علمی و اصولی را رعایت نکرده است، آسیبی دیده باشید، می توانید  به علت ایجاد هر گونه آسیب مرتبطی، درخواست غرامت مالی داشته و آن را تنظیم و مطالبه کنید.

در صورتی که پزشک شما فاقد صلاحیت بوده و آموزش تخصصی در این زمینه نگذرانده باشد و یا اینکه از شما برگه رضایت پیش از عمل دریافت نکرده باشد و همچنین به شما خطرات ممکن و عوارض ممکن را گوشزد نکرده باشد؛ اگر  شما در چنین شرایطی، آسیبی را متحمل شده باشید، می توانید طبق قانون، شکایت تنظیم کنید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا