نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمایش موفق نخستین قایق مسابقه ای الکتریکی

به گزارش سیناپرس، قایق الکتریکی موسوم به Racebird، که زاییده فکر طراح نروژی سوفی هورنای است، آزمایش های فنی خود را در ایتالیا با موفقیت پشت سر گذاشت. این محصول، یک قایق برقی فویلینگ ۱۵۰ کیلوواتی است که برای مسابقات قهرمانی جهانی E1 ساخته شده است.

بر اساس گزارش های رسمی، نسخه اولیه Racebird یک سری آزمایش فنی و بررسی سیستم را با حضور قهرمان سابق قایق های موتوری جهان، لوکا فراری در رودخانه پو در سان نازارو، شمال ایتالیا تکمیل کرد.

مهندسان شرکت Racebird همچنین توانستند عملکرد کلی قایق الکتریکی فوق را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کرده و در مورد قابلیت اطمینان آن در آب اطلاعات بیشتری کسب کنند. گفتنی است برنامه آزمایشی Racebird برای چندین هفته ادامه خواهد داشت و این قایق جدید در آزمون خط مستقیم و شبیه سازی های مسابقه شرکت می کند.

علاوه بر موارد فوق، مهندسان سازنده این محصول، آزمایش های فنی خود را با هدف تنظیم و تجزیه و تحلیل عملکرد و جمع آوری داده ها در مورد ویژگی های فویلینگ و هندلینگ در شرایط مختلف مسابقه متمرکز خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، این قایق با یک باتری ۱۵۰ کیلوواتی و موتور قایق مسابقه ای مرکوری، به لطف گشتاور و شتاب آنی خود، به سرعت روی فویل های خود بالا می رود. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قایق Racebird با وزن ۸۰۰  کیلوگرم، اولین حضور کامل خود را در افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان E1، به عنوان اولین سری قایق های مسابقه الکتریکی جهان، انجام خواهد داد.

سری مسابقات E1، که توسط آلخاندرو آگاگ، خالق Extreme E تأسیس شد، حداکثر ۱۲  تیم و ۲۴ هدایت کننده قایق را می پذیرد که طی یک مسابقه جهانی تماشایی با یکدیگر رقابت می کنند. وی در این رابطه گفت: قرار دادن Racebird روی آب برای اولین بار، لحظه ای مهم برای مسابقات قهرمانی جهان E1 است.

به گزارش سیناپرس، مشاهده عملکرد قایق فوق به من ثابت می‌کند که می ‌توانیم از این پلت ‌فرم ورزشی جدید و هیجان ‌انگیز برای پیشبرد نوآوری‌های فناوری در صنعت دریایی استفاده کرده و صحنه هایی تماشایی برای طرفداران خلق کنیم. اولین فصل مسابقات قهرمانی جهان E1 قرار است در بهار سال آینده آغاز شود.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل