افت آموزشی و پژوهشی دانشجویان در دوره آموزش مجازی
دکتر هاشم داداش پور در نشست چالش ها و آسیبهای حضوری شدن دانشگاهها، استقبال دانشجویان از حضوری شدن دانشگاهها و حضور در کلاس های آموزشی را پر شور و بی نظیر توصیف و اظهار کرد: اغلب دانشگاههای کشور با حضور حداکثری دانشجویان از ۱۴ فروردین ماه پس از دو سال وقفه بخاطر همه گیری ویروس کرونا در ایران و جهان آغاز بکار کردند.
وی گفت: با توجه به دو سال عدم استفاده از خوابگاهها و امور تغذیه، ممکن است متولیان امر با چالشهایی مواجه شوند و این نشست در همین راستا برگزار میگردد تا در حد توان با هم افزایی فکری و مالی، در رفع مشکلات بکوشیم.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: این سازمان در سال جدید با تمام ظرفیت المپیاد ورزشی قهرمانی را در تبریز، المپیاد ورزش همگانی را در شهر کرد و جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشجویان بین الملل را در دانشگاه مازندران برگزار خواهیم کرد تا احرای این برنامهها بتواند در حوزه ماموریتهای سازمان، آسیبهای دو سال وقفه را به سرعت جبران نماید.
وی به افت آموزشی و مهارتی و پژوهشی دانشجویان بدلیل غیر حضوری بودن کلاس ها در دوران کرونا اشاره کرد و ضمن ابراز امیدواری از حضوری شدن کلاس ها و کاهش مشکلات ایجاد شده، اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت، امور خوابگاهها و امور تغذیه برنامه ریزی های لازم را انجام داده و تمام سعی خود را بکار خواهیم بست تا با تدابیر لازم از حجم مشکلات معاونین دانشجویی دانشگاهها بکاهیم.
دکتر داداش پور در ادامه به ارتباط دو سویه آموزش و اقتصاد و نقش فعالیت های مراکز آموزشی و اقتصاد کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اقتصاد کشور و نیز اقتصاد خانوارها تا ۵۹ درصد با چالش های جدی مواجه شد و بی تردید بازگشایی این مراکز، اقتصاد کشور و به تبع آن اقتصاد خانوارها را با چالش جدی مواجه شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی در ادامه ضمن درخواست از تمامی روسای دانشگاهها در خصوص حضوری شدن کلاس ها در همه مقاطع تحصیلی به ویژه مقطع کارشناسی، خاطر نشان کرد : اغلب دانشجویان کارشناسی از بدو قبولی، بیش از سه ترم را از طریق فضای مجازی درس خوانده اند و بدلیل عدم اتصال حضوری، درک مناسبی از فضای دانشگاهها نداشتند و لازم است بسرعت همه دانشجویان این مقطع تحصیلی به صورت حضوری در کلاسها حاضر گردند تا بتوانند از نزدیک و با حضور در محیط تحصیلی، ارتباط و انس برقرار کرده و آموزش موثر افتد و آسیبهای اجتماعی نیز کاهش یابد.
وی در ادامه به ساخت خوابگاههای متاهلی تاکید کرد و گفت : بیش از یک سوم دانشجویان در تحصیلات تکمیلی شاغل بوده و اغلب متاهل هستند، لذا ضرورت دارد به خوابگاههای متاهلی بیش از گذشته توجه شود.
No tags for this post.