نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زوال عقل در سالمندان: نگهداری در منزل یا خانه سالمندان

چطور بدانید که چه چیزی برای یک سالمند مناسب است؟ با فهیدن در مورد مزایا و معایب مراقبت در منزل و خانه های سالمندان، می توانید تصمیم عاقلانه تری بگیرید.

مراقبت در خانه

مراقبت در خانه گزینه ای خصوصی تر می باشد که به عزیز شما اجازه می دهد در خانه خود بماند. این گزینه اغلب برای افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل کمتر مخرب می باشد و اولین انتخاب برای بسیاری از خانواده ها می باشد. قبل از تصمیم گیری برای مراقبت در منزل، چند نکته وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید.

مزایا

مراقبت در منزل اجازه می دهد تا یک رابطه نزدیک تر با مراقب سالمند داشته باشید.

راحت و بی تکلف است.

سالمند می تواند، به جای اینکه نیاز داشته باشد کارهای اصلی را به کادر خانه سالمندان بسپارد، تا جایی که ممکن است مستقل بماند.
مراقبت در خانه اغلب کمتر از مراقبت خارج از خانه همچون هزینه خانه سالمندان دارد.

معایب

مهم است که چه کسی را برای مراقبت در خانه استخدام می کنید! در صورت نیاز به کمک های اولیه، استخدام پرستار مجرب یا دیگر پزشکان متخصص نیز ممکن است ضروری باشد. خدمات مراقبت از سالمندان، مراقبین با کیفیتی را پیشنهاد می دهد که می توانید به آنها اعتماد کنید و این امر تصمیم گیری را کمی آسان تر می کند.
در خانه مراقبت‌ های پزشکی خوب که جزوی از خدمات پرستار سالمندان و پزشکان مراگز نگهداری سالمند است، وجود ندارد.

خانه سالمندان

در آخر، زمانی در زندگی بسیاری از سالمندان فرا می رسد که، دیگر نمی توانند از خود مراقبت کنند. وقتی آن روز بیاید، وقت آن است که به فکر خانه سالمندان باشید.

مزایا

خانه‌های سالمندان معمولاً با انواع متخصصان پزشکی همکاری دارند.این متخصصان می توانند در تمام شبانه روز از عزیزان شما مراقبت کنند و کارهای پزشکی و غیر پزشکی را انجام دهند. در این مراکز، خدمات توانبخشی اعم از توانبخشی فیزیکی، کار درمانی و گفتار درمانی نیز در دسترس هستند.
خانه های سالمندان می توانند برای سالمندان مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل که احتمالا مستعد گم شدن هستند، امن باشند.

معایب

خانه‌های سالمندان استقلال فردی را از بین می ‌برند و شاید باعث ایجاد احساس پیری در عزیز شما کنند. با این حال، اگر دیگر نمی توانید به عزیزتان اعتماد کنید یا نمی تواند با حفظ استقلال خود در خطر نباشد، خانه سالمندان ممکن است انتخاب مناسبی باشد.
خانه های سالمندان قبل از اینکه احساس خانه بودن را به شخص بدهد به یک دوره انتقال نیاز دارند، که این دوره زمانی برای برخی از سالمندان ممکن است دشوار باشد. آنها می توانند پر سر و صدا بوده و برای مدتی احساس غریبگی کنند.
مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان، به خصوص برای مؤسسات با کیفیت بالا، اغلب بسیار گران است.

چه زمانی مراقبت در خانه دیگر کافی نیست؟

خدمات خانگی برای بیماران مبتلا به زوال عقل می تواند در مورد نیاز به مراقبت طولانی مدت تاخیر ایجاد کند، اما نیازهای رو به رشد آنها در نهایت سطوح بالاتری از مراقبت و نظارت شبانه روزی را نیاز خواهد داشت. بدون یک تیم قوی از مراقبان خانوادگی برای تقسیم کار، سطح فشار مطمئناً افزایش می‌یابد و خستگی مراقب سالمند مبتلا به آلزایمر ناگزیر شروع می ‌شود. قبل از اینکه مراقبت از یک عزیز از نظر فیزیکی و عاطفی سخت شود، باید به صورت دیگری در جستجو کمک بود.

یک فرد مبتلا به AD (آلزایمر) به طور متوسط ​​چهار تا هشت سال پس از تشخیص قادر به زندگی می باشد. اما ممکن است تا 20 سال نیز زنده بماند. هرچند دریافت این خدمات مراقبت بیشتر برای مبتلایان به زوال عقل در خانه امکان پذیر است، اما هزینه مراقبت 24 ساعته در منزل اغلب برای خانواده ای معمولی بسیار زیاد می باشد و نمی توان این هزینه را در دراز مدت، به صورت خصوصی پرداخت کرد.

این زمان باید در مورد انتقال به بخش مراقبت از حافظه یا خانه سالمندان فکر کرد که برای هر شخصی متفاوت می باشد. در نهایت، این تصمیم به این بستگی دارد که آیا اعضای خانواده و مراقبین استخدام شده می توانند با تغییر وضعیت سالمند در خانه کنار بیایند یا خیر. یک شرکت معتبر مراقبت در منزل بر صلاحیت آنها به منظور ارائه بهترین مراقبت از بیماران، نظارت دقیقی خواهد داشت.

خانه های سالمندان: انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

سالمندان اغلب مشکلات سلامتی جدی یا شرایط مزمن داشته و نیاز به مراقبت شبانه روزی دارد.

دو نوع گزینه مراقبت در خانه های سالمندان در دسترس است:

مراقبت کوتاه مدت: خدمات مراقبت خانه سالمندان مجرب و توانبخشی برای افرادی که پس از بیماری، جراحی یا آسیب حاد بهبود می یابند، در دسترس می باشد. می‌توانید این خدمات را در مراکز خانه سالمندان مجرب نیز، که به طور خاص اقامت کوتاه‌ تری را دارند، پیدا کنید.
مراقبت بلند مدت: مراقبت های طولانی مدت برای افراد مبتلا به اختلالات شناختی، بیماری های بدون درمان یا مزمن مهیا می باشد.
علاوه بر کمک به انجام فعالیت های روزمره ، خدمات خانه سالمندان ممکن است شامل کنترل دارو، مراقبت از زخم، درمان های IV و تنفسی شوند. این خدمات می تواند شامل درمان های توانبخشی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی، و فیزیوتراپی نیز شوند.

دریافت مراقبت در خانه سالمندان نیاز به نسخه پزشک و معاینه فیزیکی قبل از بستری شدن، دارد. سالمندان ممکن است با شرایط زیر بتوانند خدمات مراقبت در خانه سالمندان را دریافت کنند:

شرایط صلاحیت حضور در خانه سالمندان در هر استان متفاوت است. باید با خانه بهداشت محلی خود تماس گرفته و در مورد شرایط خاص صلاحیت انتقال به خانه سالمندان استان خود کسب اطلاع کنید.

مراقبت در منزل یا خانه سالمندان: چگونه تصمیم بگیرم؟

مراقبت در منزل برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر می باشد، در مورد مراقبت از سایر اشکال زوال عقل یا انواع دیگر از دست دادن حافظه را می توان با دریافت کمک در منزل انجام داد. افراد مبتلا به از دست دادن حافظه پیشرفته که نیاز به نظارت 24 ساعته دارند، یا افراد مبتلا به زوال عقل که کنترل آنها دشوار است، اغلب از روش ادراکی و دلسوزانه استفاده شده در مراکز خانه سالمندان بهره مند می شوند. برنامه های سفارشی ، ایمنی و درمان های متمرکز بر روی حافظه در این مراکز به بهبود کیفیت زندگی سالمندان مبتلا به از دست دادن حافظه کمک می کند.

با این حال، سالمندانی که نیازهای پزشکی جدی داشته و احتیاج به نظارت 24 ساعته دارند، ممکن است از خانه ‌های سالمندانی که مراقبت‌های پرستاری حرفه ای و درمان‌ های توانبخشی را ارائه می ‌دهند، بهره‌ مند شوند.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع مراقبتی برای عزیزانتان مناسب تر است، با خانواده، عزیزان مسن خود و پزشک یا مدیر پرونده آنها صحبت کنید تا نیازهای مراقبتی آنها را بهتر درک شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل