نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهترین راه برای تزیین خانه از نظر علم چیست؟

به گزارش سیناپرس، رنگ‌های مختلف می ‌توانند بر احساس شما تأثیر بگذارند، بنابراین هنگام تصمیم ‌گیری در مورد دکوراسیون خانه و محیط زندگی خود حتما به عملکرد فضا و انتخاب رنگ و وسایل توجه کنید.

کارشناسان در این زمینه توصیه می کنند تصمیمات خود را برای تعیین دکوراسیون منزل بر اساس یافته های ادبیات روانشناسی بگیرید. در اولین گام برای ایجاد دکوراسیونی مناسب در منزل باید رنگ دیوارها را در نظر بگیرید. به گزارش سیناپرس، برای نمونه رنگ آبی در اتاق خواب می تواند با آرامش مرتبط بوده و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از رنگ آبی حتی می تواند منجر به کاهش استرس شود.

توصیه می شود اگر در خانه دارای اتاق مطالعه یا کتابخانه هستید در آن از رنگ های گرم و مایل به قرمز استفاده کنید و بهتر است یک دیوار این اتاق را نیز با رنگی از طیف آبی نقاشی کنید تا خلاقیت شما بیشتر شود.

به گفته کارشناسان در انتخاب مبلمان باید مواردی مانند زیبایی شناسی منحنی را در نظر گرفته و از خطوط مستقیم و لبه های صاف اجتناب کنید. به گزارش سیناپرس، علم روان شناسی نشان می دهد شکل های منحنی از نظر انسان زیباتر و آرامش بخش تر هستند. این قانون در واقع به اتاق‌ ها و سایر بخش های منزل نیز گسترش یافته و توصیه می شود حتما در طراحی داخلی منازل مورد توجه قرار گیرد زیرا ساختارهای منحنی باعث فعالیت بیشتر در بخش‌های مرتبط با لذت مغز می‌ شوند. 

بسیاری از ما همواره با خود می گوییم ای کاش خانه هایمان بزرگتر و جا دارتر بود. طبیعتا امکان خرید یا اجاره منزل بزرگتر برای بسیاری از مردم وجود نداشته و مستلزم صرف هزینه است. در این میان اما راهکارهایی وجود دارد که باعث می شود فضای خانه بزرگتر به نظر برسد. به طور کلی پنجره‌ های بزرگ‌ تر به ایجاد حس فضای بیشتر کمک می ‌کنند.

از سوی دیگر وجود پنجره،  یک اتاق با پلان مربع را مستطیل نشان می دهد که این موضوع نیز در القای حس بزرگ تر بودن بی تاثیر نیست. توصیه می شود در صورت امکان، اتاق خود را به گونه ای طراحی کنید تا به فضای سبز دید داشته باشد زیرا این موضوع برای سلامتی شما مفید است.

به گزارش سیناپرس، در نهایت، اگر به اندازه کافی خوش شانس نیستید که فضای سبز را از پنجره ببینید، پس حتما آن را به خانه خود بیاورید. در حالی که خواص تصفیه کننده هوای گیاهان خانگی در بهترین حالت ممکن است متوسط باشد، شواهد قابل توجهی برای مزایای روانی آنها وجود دارد. در نهایت به طور جدی توصیه می شود در تزئین دکوراسیون خانه خود از گلدان های حاوی گیاهان طبیعی استفاده کنید.

مترجم: رضوان خندان
منبع: sciencefocus

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل