نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برندگان مسابقه طراحی هواپیمای الکتریکی ناسا انتخاب شدند

به گزارش مهر، چندی پیش ناسا رقابتی را برگزار کرد که طی آن از دانشجویان دانشگاه های سراسر آمریکا خواسته شده بود تا طرح های خود درخصوص هواپیمای الکتریکی ارایه کنند که قابلیت پرواز مطمئن و سرویس دهی لازم از سال ۲۰۲۰ را داشته باشد.

در واکنش به این درخواست دانشجویانی از ۲۰ دانشگاه آمریکا طرحهایی ارایه کردند که نه تنها دربرگیرنده معیارها ناسا بودند بلکه در بسیاری از موارد دارای ویژگی هایی به مراتب فراتر از حد تصور بودند تا آنجاکه مقامات برگزارکننده این رقابت از مشاهده طرحهای رسیده ابراز شگفتی کردند.

در نهایت ۵ طرح به عنوان برنده اصلی در بخش های مختلف انتخاب شدند.

در بخش فارغ التحصیلان که تنها یک برنده داشت، هواپیمای Vapor که توسط تام نیومن ارایه شد به عنوان برنده معرفی شد. وی دانش آموخته انستیتو فناوری جورجیاست طرحی متشکل از هواپیمایی با دم دوقلو ارایه کرد که به گفته وی بر اساس مدلسازی های رایانه ای تا ۹۲ درصد بازده پروازی دارد.

این هواپیما با هر بار شارژ کامل باتری ها تا ۱۴۸۲ کیلومتر مسافت را طی کرده و از حداکثر سرعت ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت نیز برخوردار است.

در بخش دانشجویان، هواپیمای Bladessa متعلق به تیمی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در دیویس جایگاه نخست را کسب کرد.

هواپیما به گفته طراحانش تا ۲۵۰ کیلومتر حداکثر سرعت داشته و با هر بار شارژ باتری ها ۹۶۳ کیلومتر مسافت طی می کند. این سیستم پروازی ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد و تا ۳۱۷ کیلوگرم بار را می تواند از روی زمین بلند کند.

هواپیمای بعدی در این بخش باز هم به تیمی از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس تعلق داشت. این هواپیما Areion نام داشته و در آن از فناوری NLF جهت کاستن از انرژی الکتریکی مصرفی استفاده شده است.

هواپیمای BeamTree PH-۱۰ نیز در رتبه سوم این بخش قرار گرفت. این سیستم پروازی به تیمی از Virginia Tech تعلق دارد و با پهنای بالی درحدود ۱۴.۷ متر تا ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت دارد.

در نهایت نیز هواپیمای SCUBA Stingray به عنوان چهارمین برنده این بخش انتخاب شد. این هواپیما باز هم به تیمی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در دیویس تعلق داشت که ویژگی مهم آن استفاده از فناوری باتری هیبریدی یون لیتیومی و هوا آلومینیومی بود. این ابتکار عمل قابلیت هواپیما پروازی در مسافتهای طولانی را افزایش می دهد.

این هواپیما با بسته باتری مخصوص خود می تواند تا ۹۲۶ کیلومتر مسافت را با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل