نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امنیت کودکان در هنگام رانندگی را جدی بگیرید

به گزارش سیناپرس، شاید یکی از بزرگترین تغییرات زندگی هر فرد،  ورود یک کودک به زندگی وی باشد. ممکن است هر یک از ما در دوران مجردی و یا حتی پس از ازدواج، عادت های خاصی را در زندگی روزمره داشته باشیم  ولی این عادت ها با آمدن کودک در جمع خانواده نیازمند تغییر هستند.

در این میان حتی ورود کودک تا حد زیادی بر نوع رانندگی و فضای داخلی اتومبیل شما تاثیر می گذارد. یکی از مهمترین موارد ممکن برای این شرایط داشتن یک صندلی ویژه کودکان است، نوزادان امکان استفاده از صندلی های عادی را ندارند و این موضوع برای پدر و مادر نیز می تواند مشکل ساز باشد زیرا به صورت ناخودآگاه توجه آنها به کودک جلب خواهد شد و این حواس پرتی راننده می تواند خطر ویژه  و بالقوه ای برای شما و خانواده تان ایجاد کند.

در این میان استفاده از صندلی های ویژه کودک می تواند برای شما بسیار مفید باشد، اما این صندلی ها باید مشخصات خاصی ر ا داشته باشند تا بتواند سلامتی کودک شما را تضمین کنند.

برخی از مهمترین ویژگی های یک صندلی کودک استاندارد عبارتند از:

– صندلی کودک باید قابل اتصال به بدنه اصلی صندلی باشد، تعدادی از صندلی ها تنها به روکش و یا کمربند ایمنی خودرو متصل می شوند که این موضوع ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی کم خواهد کرد. از نظر فنی اگر بتوان صندلی کودک را به بدنه سخت و فلزی صندلی اتومبیل  متصل کرد، بیشترین ایمنی برای کودک فراهم خواهد شد.

–  صندلی کودک باید دارای کمربند ویژه کودک باشد تا کودک در اثر تکان های جاده ای به اطراف پرتاب نشود، این کمربند باید از جنسی نرم ساخته شده باشد تا بدن کودک را آزار ندهد و در اثر ترمز های شدید  خود کمربند موجب ایحاد زخم و یا فشار بیش از حد بر روی بدن و استخوان بندی ظریف کودک نشود.به گزارش سیناپرس، این نوع از کمربند ها معمولا با یک لایه محافظ بسیار لطیف و نرم پوشانده شده و به صورت ضربدری طراحی شده تا کودک به هیچ عنوان معذب نباشد.

– صندلی کودک خود را بر اساس بازه زمانی بلند مدت خریداری کنید تا در مدت زمانی کوتاه مجبور به تعویض آن نشوید، به این ترتیب می توانید از این صندلی ها در تمام مدت نوزادی و خردسالی کودک خود بهره بگیرید.

–    صندلی نوزاد خودرا تا حد ممکن تمیز نگاه دارید و برای همین هم سعی کنید تا از صندلی هایی استفاده کنید که روکش آنها قابل تعویض و یا جدا شونده باشند.

–    همیشه قبل از شروع حرکت به سراغ صندلی کودک بروید و آن را بررسی نمایید تا اتصال کامل با بدنه  داشته باشد.

–     اگر کمی بیشتر پول بپردازید می توایند از صندلی هایی دارای قابلیت استفاده در خانه نیز استفاده  نمایید، به این ترتیب  خواهید توانست تا استفاده چندگانه ای از صندلی داشته باشید.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: Family magazine

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل