نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آموزش مدرن، خطر برای چشمان یا کمک به یادگیری؟

به گزارش سیناپرس، در دنیای امروز ما نقش ابزارهای دیجیتال برای اموزش تا حد بسیار زیادی بالا رفته است به نحوی که ویدئوهای آموزشی، نرم افزارهای ویژه آموزش و حتی دستگاه های ویژه ای برای آموزش ساخته شده اند ولی مشکلی که بسیاری از والدین با آن روبرو هستند خطراتی است که گاه و بیگاه به این دستگاه ها نسبت داده می شوند امروزه این سوال برای بسیاری از دست اندرکاران مسائل آموزشی مطرح است که : آیا این ابزار برای بینایی و قوای یادگیری کوکان مضر هستند؟

استفاده از کامپیوتر و یا دستگاه های دیجیتالی در نوع خود هیچ ضرر خاصی را ندارند و تنها استفاده بد از این دستگاه ها می تواند موجب آسیب دیدن بدن انسان شود، به این منظور نیز محدودیت های زمانی خاصی توسط پزشکان به افراد پیشنهاد می گردد که این محدودیت ها برای کودکان کمی سخت گیرانه تر هستند،به گزارش سیناپرس، برای مثال مدت زمان دیدن برنامه های قابل اجرا توسط کامپیوتر برای کودکان کمتر از بزرگسالان است.

در ادامه به نکاتی در باره استفاده از ابزارهای آموزش دیجیتال خواهیم پرداخت، این ابزار شامل تلوزیون، کامپیوتر و دستگاه های قابل حمل مانند موبایل و تبلت است :

فاصله کودک خود را با منبع تصویر تنظیم کنید، برای مثال جهت نوشتن روی ابزار دیجیتال، نمایشگر درست باید با همان فاصله ای با چشم قرار گیرد که کاغذ  برای نوشتن قرار دارد، این موضوع درباره تلوزیون نیز نسبت مستقیمی با ابعاد تلوزیون دارد، به صورت کلی باید توجه داشته باشید که فاصله کودک شما با منبع تصویر کم نباشد تا به چشمان او آسیبی نرسد.

–  قانون 20-20-20 را رعایت کنید:این  قانون پزشکی شامل این خواهد بود که بعد از هر 20 دقیقه نگاه کردن به یک ابزار دیجیتال به مدت 20 ثانیه به یک شی در مسافت 20 فوتی ( 7 متری ) نگاه کنید تا چشمان شما دچار ضعف در تنظیم کانونی نشود.

استفاده از نمایشگر: برای کودکان بالای دو سال استفاده از نمایشگر کامپیوتر در طول روز تا حد تقریبی 2 ساعت مناسب خواهد بود و  کودکان زیر این سن نیز نباید به هیچ عنوان به نمایشگر کامپیوتر خیره شوند.

کودک خود را تحت مراقبت منظم پزشکی قرار دهید: به سادگی می توانید با مراجعه در بازه های زمانی منظم (باری مثال هر سه ماه یکبار) کودک خود را به نزد چشم پزشک ببرید تا از سلامت چشمان او اطمینان حاصل سازید.

رده بندی سنی برای بازی های کامپیوتری: توجه ویژه ای داشته باشید که کودک شما به سراغ بازی های بالاتر از رده سنی خود نرود زیرا محتوای این بازی ها تاثیرات روانی و جسمانی مخربی بر روی بدن او خواهد داشت.

گزارش: سید یوسف دراوی زاده
منبع: The Life

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل