نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابداع آبگرمکنی معادل 7 پنل خورشیدی

به گزارش سیناپرس به نقل از cleantechnica، آبگرمکن های خانگی 25 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند بنابراین فرصتی هستند تا بتوان به واسطه آنها، هم در هزینه ها و هم در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. در آبگرمکن های جدید، از فناوری پمپ حرارتی استفاده شده که قرار است تا سال 2030 این سیستم در تمام آبگرمکن ها تعبیه شود. 
آبگرمکن های مجهز به پمپ حرارتی به جای تولید گرما، حرارت را جابه جا می کنند.

استفاده از این سیستم مشابه در یخچال ها و دستگاه های تهویه، موثرتر از آبگرمکن های برقی و گازی قرن بیستم هستند. طبق برآوردهای صورت گرفته، استفاده از آبگرمکن های مجهز به پمپ حرارتی برای یک خانواده 6 نفره به طور تقریبی سالانه 500 دلار در هزینه برق صرفه جویی می کند.

محققان در بررسی این آبگرمکن ها در مقایسه با پنل های خورشیدی و میزان مصرف انرژی در آنها ابتدا آبگرمکن پمپ حرارتی 50 گالنی را با یک آبگرمکن برقی مقایسه کردند. این آبگرمکن پمپ حرارتی 866 کیلووات ساعت برق مصرف می کند تا آب گرم موردنیاز یک خانواده را در طول یک سال تولید کند.

به گزارش سیناپرس، آبگرمکن با مقاومت الکتریکی یا برقی 3493 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کند که این میزان 4 برابر مصرف برق و هزینه در مقایسه با پمپ حرارتی است و کاربری آن در خانه ها به طور قابل توجهی در کاهش هزینه های خانواده ها دارد. به گزارش سیناپرس، تفاوت این دو نوع آبگرمکن حدود 2627 کیلووات ساعت است که حدود 25 درصد میانگین مصرف برق یک خانه را شامل می شود.

استفاده از آبگرمکن پمپ حرارتی، مصرف برق یک خانه معمولی را حدود یک چهارم کاهش می دهد. به عبارتی، آبگرمکن های پمپ حرارتی 4 تا 6 برابر کارآمدتر از آبگرمکن های گازسوز هستند. برای تولید 2627 کیلووات ساعت اضافی که یک آبگرمکن برقی مصرف می کند، انواع پمپ حرارتی به 2/2 کیلووات خورشیدی اضافی نیاز دارد که معادل حدود 7 پنل خورشیدی است. به گزارش سیناپرس، با متوسط هزینه هر وات خورشیدی در آمریکا در حدود 2/90 دلار، نصب این انرژی اضافی خورشیدی 6380 دلار هزینه خواهد داشت. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل