از جمله این تعاریف می توان گفت ایجاد ارتباطات قانون مند با اداره تعیین کننده بودجه سازمانی برای تامین نیازهای بخشهای مختلف سازمان مورد نظر و سازماندهی و اولویت دهی این نیازهای مالی با توجه به درآمد آن شرکت یا سازمان و تامین منابع لازم برای انجام تمام امور سازمانی شرکت متبوع اعم از بازرگانی – فروش – حسابداری – انبار داری – اموال – ترابری و بسته به هر سازمان و شرکت تامین و پرداخت هزینه های مربوطه در موعد مقرر از جمله تعاریف عمومی خدمات حسابداری و مالی است که در ذیل تا حد توان مشروح خواهد شد .
موضوعات خدمات حسابداری و مالی:
۱– از جمله وظایف اولیه خدمات حسابداری و مالی در هر سازمان و شرکتی دریافت برنامه کاری و اهداف اجرائی جهت تنظیم بودجه از هیات مدیره شرکت و تهیه و تنظیم بودجه براساس فعالیت های مصوب و طرحهای توسعه احتمالی و تعیین شرایط و تبصره های احتیاطی در مواردی که تامین بودجه برای آن هزینه کاملاً محتمل نباشد .
۲– تهیه گزارش تشریحی و تحلیلی از بودجه توسط واحد خدمات حسابداری و مالی و تعیین اولویت ها و شروط دقیق تر درآمدی و هزینه ای خاص شرکت متبوع
۳– نظارت و پیگیری برای تحقق بودجه درآمدی توسط واحد خدمات حسابداری و مالی شرکت و تحقق شروط و اولویت های اجرائی جهت بودجه ی هزینه ای و ارائه گزارش انحراف از بودجه در مقاطع منظم
۴– تنظیم متمم بودجه در صورت مشاهده شرایط عدم تحقق بودجه درآمدی و یا تغییر شرایط بازار در جهت ایجاد حجم خاصی فروش و ایجاد درآمد توسط واحد خدمات حسابداری و مالی
۵– و همچنین از وضائف واحد خدمات حسابداری و مالی کنترل و بررسی تنخواه و وجوه اداره شده هر زیر بخش شرکت جهت اینکه تعیین گردد ملاحظات و بهینه سازی و صرفه جوئی در امر دخل و خرج بودجه صورت گرفته و گزارش موارد انحرافات جدی به مدیریت مسئول جهت پیگیری و ترتیب اثر
۶– بررسی شرایط نقدینگی و گردش پولی سازمان با درنظر گرفتن مقاطع زمانی پیک افزایشی هزینه ها به مانند پایان سال که هزینه پرسنلی متراکم می گردد و همچنین تعیین زمان پیک درآمدی و حل و فصل و پیش بینی کسری نقدینگی .
۷– پرداش و اندازه گیری هزینه ها و پرداخت آنها در زمان مناسب با درنظر گرفتن سیکل جریان نقدینگی توسط واحد خدمات حسابداری و مالی
۸-رکورد و ثبت اطلاعات مالی جهت مستند سازی و تهیه صورت های مالی توسط واحد خدمات حسابداری و مالی
۹– تهیه و ارائه گزارشات مالی رگولار برای مدیریت و سایر سازمانهای ذیصلاح توسط واحد خدمات حسابداری
۱۰– حفظ و نگهداری اسناد ،اوراق بهادار و ضمانت نامه های دریافتی و انجام اقدامهای لازم در مورد وصول ، تمدید یا ابطال آنها توسط واحد خدمات حسابداری
۱۱– خرید خدمات غیر پرسنلی مورد نیاز حسب ضرورت و در چارچوب مقرارت مصوب.
۱۲– بررسی نیازهای مربوط به ملزومات اداری و برآورد نیازها بر حسب اولویتهاتوسط واحد خدمات حسابداری
۱۳– و همچنین واحدخدمات حسابداری مکلف است به تهیه و سفارش اقلام و مایحتاج بخشهای مختلف شرکت و تامین مواد اولیه و مایحتاج تولید و انبار و فروش و در شرکتهای بازرگانی به طبع نوع فعالیت
۱۴-تنظیم قرارداد با تامین کنندگان و خدمات دهندگان و مشتریان مطابق ضوابط واحد خدمات حسابداری مالی و قانونی عطف به بودجه و قانون سازمان و یا شرکت متبوع
مقاله فوق در خصوص خدمات حسابداری و مالی به حضورتان تقدیم گردید .
شما عزیزان برای انجام کارهای شرکت حسابداری به اتحاد حساب مراجعه کنید و تمامی سوال های خود را بپرسید.
No tags for this post.