فوت و فن های عکاسی از نوزادان

به گزارش سیناپرس اردبیل، امروزه بسیاری از پدر و مادرها برای عکاسی و داشتن خاطرات بسیار خوب از کودک خود حساسیت بسیار زیادی را به خرج می دهند و این موضوع می تواند هزینه های گزافی بر دوش خانواده تحمیل کند.

به طور کلی عکاسی از نوزادان بسیار دشوار است زیرا نوزادان نمی توانند مانند افراد بزرگسال ژست گرفته و به دوربین لبخند بزنند و  به همین دلیل در برخی از اوقات، کودکان در عکس ها خوب نمی افتند. به همین دلیل در این متن قصد داریم تا به نکاتی ساده اشاره نماییم که می توانند موجب زیبا تر شدن عکس های نوزاد شما شده و همچنین نیاز به استفاده از خدمات  عکاس حرفه ای و هزینه های سنگین این امر  را به حداقل برساند.

1- پوشش مناسب برای کودک شما چیست؟ 

 برای این مورد باید کوچک ترین موارد را درباره کودک خود مد نظر قرار دهید برای مثال می توانید برای کودکانی که چشمان آبی دارند از لباس های آبی رنگ استفاده نمایید زیرا این ترکیب در عکس ها بسیار زیبا از کار درخواهد آمد، به این ترتیب حجم مو، رنگ مو و رنگ چشم و حتی اندازه چشمان کودک نیز می تواند به عنوان عنصر مهمی برای عکاسی محسوب شوند. کودکانی که سر کوچکی دارند در عکس های خود با داشتن کلاه زیباتر به نظر می رسند و کودکانی که موهای مشکی دارند با لباس های روشن زیبا تر به نظر می رسند.

2- پس زمینه تصویر باید چه چیزی باشد؟ 

پس زمینه های ساده برای عکس های کودکان به مراتب بهتر است و هرچه پس زمینه شلوغ تر باشد کمتر زیبایی کودک در عکس دیده می شود، پس زمینه های ساده و یک رنگ در نوع خود می توانند عکس های زیبایی را بسازند ولی پس زمینه های طبیعی نیز در نوع خود عکس های زیبایی را خواهند ساخت، برای عکاسی در محیط باز باید دقت داشته باشید که نور محیط بیش از حد زیاد نباشد و زاویه عکس برداری نیز نباید رو به منبع نور باشد تا عکس شما بهترین کیفیت را داشته باشد، اگر در محیط شیء دیگری نیز وجود داشت کافیست تا کانون دوربین را بر روی چهره کودک تنظیم کنید تا بهترین حالت ممکن را برای جذب زیبایی کودک خود داشته باشید.

3-عکس کودک را کجا قرار دهید؟

شاید زیبا ترین عکس ها نیز نتوانند در یک دیوار شلوغ به چشم بیایند بنابر این دقت کنید که عکس را در کجا قرار می دهید، همچنین رنگ دیوار و رنگ پس زمینه عکس نباید به یکدیگر خیلی نزدیک باشند زیرا این ترکیب موجب دیده نشدن عکس خواهند شد.

ترجمه: فاطمه کردی
منبع: life

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا