نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تفاوتی بین مدارس خصوصی و دولتی وجود ندارد

به گزارش سیناپرس، تیم تحقیقاتی دانشگاه لندن داده‌های جمع ‌آوری‌ شده از بیش از ۷۷۰۰ شرکت‌ کننده را تجزیه و تحلیل کرد که زندگی گروهی افراد متولد ۱۹۸۹-۱۹۹۰ در انگلستان را از دوران متوسطه دنبال می‌ کرد. این پژوهش داده‌های ارزیابی‌ های سلامت روانی را که شرکت ‌کنندگان در سنین ۱۴، ۱۶ و ۲۵ سالگی انجام داده بودند، بررسی کرده و سپس به اطلاعاتی که در سنین ۲۰ و ۲۵ سالگی در مورد میزان رضایت این شرکت گنندگان از زندگی‌ شان گزارش داده‌ بودند، نگاه کرد.
نتایج این مطالعه نشان داد که هیچ مزیت خاصی در مدرسه خصوصی برای سلامت روان پسران در هیچ گروه سنی وجود ندارد. دختران در مدارس خصوصی در سن ۱۶ سالگی از سلامت روانی کمی بهتر از همتایان خود در مدارس دولتی برخوردار بودند اما در ۱۴ یا ۲۵ سالگی تفاوتی مشاهده نشد. به گزارش سیناپرس، محققان همچنین تفاوتی در میزان رضایت از زندگی بین دانش ‌آموزان مدارس خصوصی و دولتی پیدا نکردند.

اگرچه در ظاهر کسانی که به مدارس خصوصی می ‌رفتند از سلامت روانی بهتری نسبت به همسالان دولتی خود برخوردار بودند، اما پس از در نظر گرفتن پیشینه اجتماعی-اقتصادی و قومیت، تفاوت‌ها ناپدید شدند. این یافته ها محققان را شگفت زده کرد چرا که مدارس خصوصی منابع مالی بیشتری نسبت به مدارس دولتی داشته و در سال های اخیر تاکید ویژه ای بر حمایت از سلامت روان داشته اند.

با این حال، دانش آموزان مدارس خصوصی ممکن است تحت فشار بیشتری نسبت به همسالان خود در مدارس دولتی باشند.

دکتر موراگ هندرسون پژوهشگر این مطالعات می گوید: من فکر می‌ کنم این امکان وجود دارد که افزایش حمایت ‌های بیشتر شروع به ایجاد تفاوت برای این گروه کرده باشد. به گزارش سیناپرس، اما این احتمال نیز وجود دارد که اگرچه منابع آموزشی در مدارس خصوصی بیشتر است، استرس تحصیلی دانش‌آموزان نیز ممکن است زیاد باشد و بنابراین می ‌بینیم که هر نیرو دیگری را خنثی می ‌کند.

 هندرسون می ‌افزاید که نتایج ممکن است برای دانش ‌آموزان امروزی متفاوت باشند زیرا مدارس خصوصی بهتر می ‌توانند از دانش ‌آموزانی که از زمان شروع همه‌ گیری کرونا با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می ‌کنند، حمایت کنند. 

به گزارش سیناپرس، در دوره همه گیری جهانی کرونا ممکن است شاهد باشیم که دانش ‌آموزان مدارس دولتی از نظر سلامت روان در مقایسه با دانش ‌آموزان مدارس خصوصی، وضعیت بدتری دارند. 

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
منبع: news-medical

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل