نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انسولین تزریقی در بینی به درمان آلزایمر کمک می کند

یک تیم پژوهشی که بر روی روش های درمانی جدید برای  مداوای بیماری های آلزایمر و زوال عقل به تحقیق و بررسی مشغول بودند ، دریافتتند که تزریق انسولین در حفره های بینی بر روی آسیب های مغز اثر کرده و به بهبود حافظه کمک می کند .  

پروفسور ویلیام بنکز (William Banks) استاد دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن (University of Washington School of Medicine) و سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با انسولین و اثر آن بر مغز می گوید: « پیش از این تحقیقات ، محققان مدارک و شواهد بسیار کمی از چگونگی رسیدن انسولین به مغز و رفتن از آن به بخش دیگر ، در اختیار داشتند . »

پژوهشگران این تیم تحقیقاتی از بررسی های خود دریافتند که وقتی انسولین در بینی تزریق شود ، امکان وارد شدن به جریان خون را نداشته و به این ترتیب جائی برای نگرانی وجود ندارد . پروفسور بنکز در ادامه توضیحاتش اعلام کرد : « ما در تحقیقاتمان دریافتیم  که انسولین دقیقا  به بخشی از بدن  می رود که ما می خواهیم آن جا برود . »

علاوه بر این موضوع ، نتایج بررسی ها نشان می دهد که هورمون های دستگاه گوارش همانند انسولین ، پتانسیل کمک به افراد مبتلا به بیماری هایی چون آلزایمر و زوال عقل را که بر عملکرد حافظه تاثیر می گذارند ، دارند .

این تیم تحقیقاتی آزمایش های خود را بر روی یک مدل موش آزمایشگاهی انجام دادند . آن ها در آزمایش تشخیص شیء که بر پایه آزمایش وابسته به حس کنجکاوی طبیعی موش بر اشیاء جدید بوده، موش پیری را مورد استفاده قرار دادند . این موش نمی توانست اسباب بازی های بازی قدیمی خود را از اسباب بازی های  جدید تشخیص دهد .

پژوهشگران با تزریق یک دوز انسولین به داخل حفره های بینی این موش، مشاهده کردند ، موش مورد نظر اشیائی را که تا کنون به خاطر نمی آورده ، به یاد می آورد و جدید بودن و قدیمی بودن آن را تشخیص می دهد .

در خاتمه لازم به توضیح است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله  بیماری آلزایمر (Journal of Alzheimer’s Disease) به چاپ رسیده و قابل دسترس است.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل