نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشخیص شیوه فرزند پروری والدین با استفاده از شبکه های اجتماعی

به گزارش سیناپرس، یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد والدینی که تمایل دارند تعداد زیادی عکس از فرزندان خود را در رسانه ‌های اجتماعی منتشر کنند، معمولاً سبک فرزند پروری دوستانه‌ تری دارند.

تیمی از محققان دانشگاه فلوریدا می‌ گویند که این والدین ترجیح می ‌دهند به جای یک شخصیت معتبر، بیشتر با فرزندان خود دوست باشند. در بسیاری از موارد، این والدین همچنین به فرزندان خود اجازه می دهند که از رسانه های اجتماعی در سنین پایین تر استفاده کنند.

در سطحی دقیق ‌تر، والدینی که اجتماعی محور هستند اغلب تصاویری از فرزندان خود را در مناطقی خارج از حلقه ‌های شخصی دوستان یا دنبال‌ کنندگان ارسال می‌ کنند.به گزارش سیناپرس،  این تصاویر که در گروه‌ها و انجمن‌ های رسانه‌ های اجتماعی عمومی ارسال می ‌شوند، به طور بالقوه برخی نگرانی‌ های جدی را در مورد حفظ حریم خصوصی و ایمنی ایجاد می ‌کنند.

به گزارش سیناپرس، در نهایت، والدینی که عاشق انتشار عکس های خانواده خود در رسانه های اجتماعی هستند، معمولاً فعالیت آنلاین خود را چیز غیرعادی نمی دانند و به ندرت از فرزندان خود اجازه می خواهند.

مری جین آمون (Mary Jean Amon) یکی از محققین این پژوهش ها و استادیار دانشکده مدلسازی، شبیه ‌سازی و آموزش در دانشگاه فلورید می ‌گوید: شکی نیست که بسیاری از والدین در مورد آنچه در اینترنت درباره فرزندانشان به اشتراک می ‌گذارند بسیار مراقب هستند.

انتشار و اشتراک‌ گذاری عکس‌ ها با پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ‌ ها و گروه‌ هایی که می ‌توانند حمایت کننده باشند و به حفظ ارتباط خانواده‌ها کمک کنند، مزایای قابل توجهی دارد. اما باید هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات کودکان به صورت آنلاین از برخی از مسائل مربوط به حریم خصوصی آگاه باشیم و تحقیقات بیشتری را برای کشف تأثیرات بلند مدت آن انجام دهیم. 

تیمی از دانشمندان دانشگاه فلورید و دانشگاه بلومینگتون ایندیانا از ۴۹۳ پدر و مادر که معمولاً از رسانه ‌های اجتماعی استفاده می ‌کردند در حالی که حداقل یک کودک زیر ۱۰ سال را بزرگ می‌ کردند نظرسنجی کردند. شرکت‌ کنندگان گزارش دادند که در طیف های گوناگونی از پلت ‌فرم ‌های رسانه ‌های اجتماعی استفاده می کنند.
پروفسور آمون ادامه می‌ دهد: ما علاقه ‌مند بودیم ببینیم که والدین در مورد اشتراک ‌گذاری اطلاعات کودکان خردسال به صورت آنلاین و خطرات درک شده چه چیزهایی را خصوصی می ‌دانند. برخلاف تحقیقات قبلی که مزایای قابل توجه اشتراک‌ گذاری والدین را برجسته می ‌کند، مطالعه ما نشان می ‌دهد که اشتراک ‌گذاری عکس‌ های کودکان با سبک ‌های فرزند پروری سهل انگارانه مرتبط است. این بدان معناست که فرزند پروری سهل انگارانه با استفاده از اینترنت مشکل ‌ساز در میان کودکان ارتباط مستقیم دارد.
به طور کلی، اکثر والدینی که در این نظرسنجی شرکت کردند، به محققان گفتند که راحت هستند عکس‌های فرزندانشان را در رسانه‌ های اجتماعی پست کنند. همچنین، اکثر والدین با اشتراک‌ گذاری مجدد آن عکس‌ها از سوی دیگران احساس نسبتاً خوبی می‌ کنند و حتی فکر می ‌کنند که فرزندانشان از نمایش آنلاین تصاویر آنها لذت می‌برند.
به گزارش سیناپرس، به خصوص جالب است که توجه داشته باشید که والدین تفاوت زیادی بین تبادل عکس با یک دوست به طور خصوصی و ارسال تصاویر در رسانه های اجتماعی را از هم متمایز نمی دانند. محققان می ‌گویند این امر نشان می ‌دهد که تعداد نگران ‌کننده‌ ای از والدین این موضوع را دست ‌کم می‌ گیرند که پست کردن عکس ‌های فرزندانشان به صورت آنلاین چقدر خطرناک است و هم به یک کودک خردسال اجازه می‌ دهد که خودش در سنین نامناسب شروع به مرور شبکه ‌های اجتماعی کند.

پروفسور آمون در پایان می ‌گوید: سوالات گسترده ‌تری درباره حریم خصوصی کودکان در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، جایی که یک سؤال اصلی این است که کودکان در سنین مختلف، تا چه اندازه باید بر عکس ‌ها و اطلاعات آنلاین خود استقلال و کنترل داشته باشند.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل