حقیقی پور ،رئیس بخش علوم سیاره ای اتحادیه بین المللی نجوم شد

حقیقی پور این سمت را برای سال های 2015 تا 2018 میلادی بر عهده خواهد داشت.

به عنوان رئیس بخش علوم سیاره ای اتحادیه بین المللی نجوم، حقیقی پور، نقش مهمی در پیشبرد ، تشویق و حمایت از تحقیقات سیاره ای بروی منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی و همچنین پیشبرد علم اخترزیست شناسی در یکی از مهمترین زمینه های تحقیق در علم نجوم در جهان خواهد داشت.

تحقیقات علمی حقیقی پور در زمینه کشف، شکل گیری و تکامل دینامیکی سیارات منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی به خصوص سیاراتی که قابلیت حیات داشته باشند، است.

وی همچنین در زمینه سیارات در سیستم های ستاره ای دوتایی و علم اخترزیست شناسی تحقیق می کند.

حقیقی پور اخیرا دو کتاب در زمینه سیارات در سیستم ستاره ای دوتایی وهمچنین در زمینه کشف، شکل کیری و تکامل سیارات با قابلیت حیات منتشر کرده است.

حقیقی پور در سال 2012 میلادی موفق به کسب جایزه«Humboldt Fellowship » از موسسه علمی«Humboldt » در آلمان شد. به همین منظور وی سال های 2013 و 2014 را به دعوت موسسه «ماکس پلانک» در هایدلبرگ و همچنین دانشگاه «توبنیگن» در آلمان در این دو موسسه برای تحقیق و مطالعه گذراند.

بخش علوم سیاره ای و اخترزیست شناسی اتحادیه بین المللی نجوم مسئول تحقیقات بروی سیارات منظومه شمسی، سیارات فراخورشیدی و علم اخترزیست شناسی است.

این بخش از اتحادیه بین المللی نجوم، تحقیقات بروی شکل گیری و تکامل سیارات به خصوص بروی کشف و شکل گیری سیارات با قابلیت حیات را حمایت و پشتیبانی می کند.

این بخش همچنین مسئول پخش داده های سیاره ای از منظومه شمسی و سیارات فراخورشیدی بوده و نظارت بر تخصیص نامگذاری و کشف اعتبارات را بر عهده دارد.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا