نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کند شدن ریتم قلب با مصرف بیش از حد کافئین

به گزارش سیناپرس، سازمان غذا و داروی آمریکا به بزرگسالان سالم توصیه می کند که مصرف کافئین آن ها نباید از 400 میلی گرم یعنی تقریباً چهار فنجان قهوه دم کرده در روز تجاوز نکند. حالا تحقیقات جدید موسسه فناوری نیویورک نشان می دهد که با افزایش سن افراد، رعایت این دستورالعمل ها حائز اهمیت بیشتری است.

محققان با توجه به پژوهشی که روی موش ها به عنوان جانوران مدل انجام داده اند، می گویند: موش‌های مسن ‌تر نسبت به ‌آریتمی ‌های بطنی ناشی از کافئین آسیب‌پذیرتر از موش‌ های جوان ‌بودند.

تیم تحقیقاتی دوز حاد کافئین را به چهار گروه آزمایشی از موش ‌های صحرایی نر و ماده جوان (5 ماهه) و میانسال (1 ساله) تزریق کردند. آن ها به گروه های کنترل موش های جوان تر نمک دادند. سپس محققان، ریتم قلب موش ها را از طریق نوار قلب بررسی کردند.

به گزارش سیناپرس، پس از مصرف کافئین، همه به جز یکی از موش ‌های نر و همه موش ‌های میانسال ماده دچار آریتمی بطنی شدند. این نوع آریتمی به معنای ریتم‌ های غیرطبیعی ضربان در حفره‌ های پایینی قلب است. 

از گروه موش های جوان، فقط دو موش نر و یک موش ماده به ریتم غیر طبیعی قلب مبتلا شدند و هیچ یک از گروه کنترل ریتم قلبی غیر طبیعی نداشتند.

به گفته مجریان این تحقیق، این گونه ریتم‌ های غیرطبیعی قلب موقتی هستند، اما می‌ توانند تاثیرات منفی بسیاری بر روی سلامت داشته باشند. برای مثال آریتمی قلبی می تواند منجر به سبکی سر، از دست دادن هوشیاری و ایست قلبی شود.

محققان بر این اساس اظهار داشته اند که بهتر است مصرف کافئین را در حد اعتدال حفظ کرد و افراد در سنین بالا نیز باید در این خصوص جدیت بیشتری به خرج دهند. به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی فوق در نشست سالانه انجمن فیزیولوژیک آمریکا (APS) ارائه شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل