عوامل مؤثر بر قیمت یو پی اس هنگام خرید

قیمت‌گذاری این محصولات بر اساس فاکتورهایی نظیر کیفیت قطعات، طول عمر آن‌ها و توان خروجی دستگاه انجام می‌شود. اما محصول مناسب برای شما کدام است؟ یو پی اس مشهد در این مطلب به بررسی علل و عوامل مؤثر بر قیمت یو پی اس پرداخته و تفاوت قیمتی مدل‌های مختلف را بررسی می‌کند. پس اگر قصد خرید یو پی اس را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منبع تغذیه بی‌وقفه چیست و چه عواملی بر قیمت یو پی اس تأثیر دارد؟

انواع یو پی اس به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که وظیفه تأمین برق مورد نیاز شما در زمان خاموشی و قطعی برق را برعهده دارند. این وسایل الکترونیکی برای بسیاری از کسب‌وکارها مفید و حتی ضروری هستند. از جمله این کارها می‌توانیم به واحدهای پزشکی و سرورهای کامپیوتری اشاره کنیم. استفاده و خرید یو پی اس برای این واحدها ضروری و حیاتی شمرده می‌شود و از وارد آمدن خسارت‌های سنگین به این واحدها جلوگیری خواهد کرد.

یو پی اس برای واحدهای تجاری و مغازه‌ها نیز کاربردهای فراوانی دارد. این واحدها از منبع تغذیه بی‌وقفه به‌منظور تأمین برق مورد نیاز کرکره‌های برقی و آسانسورها استفاده می‌کنند. یو پی اس هم‌چنین از کامپیوتر و دیگر وسایل الکترونیکی ارزشمند، در مقابل اختلالات و خرابی ناشی از نوسانات برق محافظت خواهد کرد.

اعتبار برند و قیمت یو پی اس

یکی از عوامل مؤثر بر قیمت یو پی اس، برند تولیدکننده دستگاه است. کمپانی‌های باسابقه، محصولات باکیفیت بالاتر تولید می‌کنند. کمپانی‌های جدیدتر اما برای کسب سهمی از بازار و رقابت با بزرگان این صنعت، قیمت محصولات خود را پایین‌تر اعلام می‌کنند. هر مشتری باید قبل از خرید یو پی اس به کمپانی سازنده آن توجه داشته باشد و حتی‌المقدور پیشینه آن برند را به‌صورت کلی بررسی کند.

چندین شرکت داخلی و خارجی در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند. از جمله برندهای داخلی می‌توان به ادیب، فاراتل و ماناباکس اشاره کرد. کمپانی‌های خارجی تولیدکننده این محصول نیز شامل برندهای جنرال الکتریک، کی استار و… است. همگی این شرکت‌ها رنج وسیعی از انواع یو پی اس با کارکردها و موارد مصرف مختلف را ارائه می‌کنند که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید آن را تهیه کنید.
تکنولوژی دستگاه و تأثیر آن بر قیمت یو پی اس

تکنولوژی به‌کاررفته در ساخت منبع تغذیه بی‌وقفه از دیگر عوامل تأثیر بر قیمت آن است. به‌طورکلی سه دسته اصلی برای این دستگاه‌ها درنظر گرفته می‌شود. مدل آنلاین، مدل آفلاین و مدل‌های نیمه برخط یا لاین اینتراکتیو.

انواع یو پی اس آفلاین قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌های این دستگاه دارند. تکنولوژی مورد استفاده در این مدل‌ها نسبتاً قدیمی‌تر بوده و به منظور تأمین برق مورد نیاز در هنگام خاموشی کاربرد دارند. یو پی اس آفلاین برق اضطراری مورد نیاز را به‌خوبی تأمین می‌کند اما توان خروجی کمتر و بی‌کیفیت‌تری را ارائه خواهد کرد.

یو پی اس لاین اینتراکتیو با استفاده از تکنولوژی پیش‌فرض این دستگاه علاوه بر تأمین برق، کیفیت ولتاژ ورودی به دستگاه را نیز به‌طور پیوسته بررسی می‌کند. درصورتی که برق قطع نشده باشد اما نوسانات ولتاژی در شبکه برق وجود داشته باشد، لاین اینتراکتیو وارد عمل شده و برق خروجی را از باتری تأمین می‌کند. به‌این‌ترتیب دستگاه‌های مصرف کننده برق از خطر خرابی بابت نوسانات ولتاژی در امان خواهند بود.

گران‌ترین و بهترین مدل یو پی اس انواع آنلاین آن است. یو پی اس آنلاین به‌صورت پیوسته و همیشگی فعال بوده و در حال مانیتور کردن ولتاژ شبکه است. توان و ولتاژ خروجی این دستگاه‌ها یک‌دست و اصطلاحاً تمیز هستند. این نوع برای تأمین برق مورد نیاز دستگاه‌های حساس مناسب‌تر بوده و امنیت آن‌ها را نیز تأمین خواهند کرد.

رویین سیستم ارائه‌دهنده انواع یو پی اس برای مصارف مختلف و با قیمت بسیار مناسب است. کارشناسان فروش وبسایت به شما در انتخاب صحیح مدل دستگاه مورد نیازتان یاری رسانده و اطلاعات لازم قبل از خرید را در اختیار شما قرار خواهند داد.
میزان ولت آمپر و تأثیر آن بر قیمت یو پی اس

میزان ولت آمپر و تأثیر آن بر قیمت یو پی اس

یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت یو پی اس میزان رنج و توان خروجی آن است. این توان خروجی با ولت آمپر شناخته می‌شود. هرچه میزان ولت آمپر یک دستگاه بیشتر باشد قیمت تمام شده آن بالاتر خواهد بود. ولت آمپر یک دستگاه به‌طور مستقیم به نوع باتری، کیفیت و ظرفیت آن بستگی دارد. کیفیت باتری در قیمت مؤثر بوده و آن‌را کمتر یا بیشتر خواهد کرد.

هنگام خرید یو پی اس به ظرفیت زمان برق‌دهی آن نیز توجه کنید. بک‌آپ تایم یا زمان برق‌دهی مشخص می‌کند که تا چه زمانی بعد از قطعی کامل برق، به انرژی مورد نیاز خود دسترسی خواهید داشت. باتری‌های یو پی اس یا به‌صورت اینترنال و درون جعبه خود دستگاه قرار می‌گیرند و یا به‌صورت اکسترنال هستند و در کیس مخصوص خود و خارج از دستگاه اصلی نصب می‌شوند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا