نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

امکان تشخیص اوتیسم از درون رحم مادر

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه ارزشمند و جدید در حوزه تشخیص بیماری ها، شواهدی را ارائه می دهند که ثابت می کند اوتیسم در مراحل اولیه رشد شروع می شود و احتمال شناسایی این اختلال در سنین پایین تر وجود دارد.

اوتیسم، یک اختلال عصبی رشدی پیچیده است که می تواند باعث ایجاد چالش هایی در ارتباط، پردازش شناختی، آگاهی هیجانی و ادراک شود. علل این اختلال ناشناخته اند، اما تصور می شود که هر دو عوامل ژنتیکی و محیطی در آن نقش داشته باشند.

نشان داده شده است که درمان زود هنگام، توانایی های زبانی و شناختی را بهبود می بخشد، اما ابزارهای تشخیصی کنونی، تا قبل از 18 ماهگی قادر به شناسایی این اختلال نیستند.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد، پس از بررسی اسکن های مغزی دوره جنینی، بیشترین تفاوت ها را در لوب اینسولار مغز مشاهده کردند. این ناحیه، در کودکانی که بعدا مبتلا به اوتیسم شناسایی شدند، به طور قابل توجهی بزرگ تر بود.

اینسولا ناحیه ای در اعماق مغز است که تصور می شود در آگاهی ادراکی، رفتار اجتماعی و تصمیم گیری و سایر عملکردها نقش دارد.به گزارش سیناپرس، این یافته ها با سایر مطالعات اخیر که تغییرات در قشر اینسولار را در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم گزارش کرده اند مطابقت دارد و نشان می دهد که این تفاوت ها ممکن است از رحم مادر شروع شوند.

به گزارش سیناپرس،یافته های تحقیقاتی فوق در نشست سالانه انجمن آمریکایی آناتومی ارائه شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل