با خیال راحت به اینترنت متصل شوید

به گزارش سیناپرس، مودم های وایرلس معمولا دارای قدرت پوشش دهی  مسافتی خاص  هستند که می توانید این میزان را در بخش مشخصات مودم پیدا کنید. مشکل اینجاست که در بسیاری از مواقع این قطع شدن ارتباط با اینترنت در محدوده تحت پوشش رخ می دهد نه مسافت های دور. خوشبختانه راه حل رفع این مشکل تعویض مودم نیست. در این نوشتار شما را با راه هائی جهت بهبود قدرت امواج وایرلس مودم تان آشنا می کنیم:

مودم خود را در فضائی باز و آزاد قرار دهید : امواج وایرلس نمی توانند به خوبی از موانعی مانند فلزات یا سایر اجسام با چگالی بالا عبور کنند و باید توجه داشته باشید که تا جای ممکن دستگاه مودم خود را در مسیر کابینت های فلزی ، لوله های تاسیسات و دیوارهای ضخیم قرار ندهید. بهترین گزینه برای دریافت حداکثر قدرت امواج وایرلس قرار دادن آن در گوشه سالن در ارتفاع بالا است.

راه دیگری که برای جلوگیری از افت قدرت امواج وایرلس وجود دارد، قرار دادن دستگاه در بخش مرکزی خانه یا محل کارتان است. به هر حال توجه داشته باشید که بهتر است دستگاه در نزدیکی سطح زمین قرار نگیرد زیرا در این صورت بخشی از امواج ارسالی به دلیل ضخامت پی ساختمان ، هدر می روند. 

کانال وایرلس خود را تغییر دهید: به صورت کلی مودم های وایرلس امواج دریافت و ارسال اطلاعات را از طریق یازده کانال انجام می دهند . پس بهتر است بهترین کانال موجود را برای این کار استفاده کنید. ابزارهای متنوع و رایگانی وجود دارند که شما را برای انجام این کار یاری می کنند . پیشنهاد ما ابزار رایگان inSSIDer  (https://www.metageek.com/)   است که  از این طریق می توانید بهترین کانال امواج را شناسائی و از آن استفاده کنید.

اگر تعداد کاربران استفاده کننده از یک دستگاه وایرلس زیاد باشد و همه آن ها از وضعیت کانال پیش فرض استفاده کنند، بار ترافیکی بر روی آن کانال بالا رفته و طبیعتا سرعت دریافت و ارسال اطلاعات کاهش می یابد. برای حل این مشکل باید آی پی آدرس خود را پیدا کرده و تغییر دهید. به گزارش سیناپرس، برای این منظور می توانید واژه “ipconfig” را در خط دستور command line تایپ کرده و  فهرست دروازه های تعریف شده را مشاهده کنید. سپس آدرس دلخواه را در browser’s address bar  تایپ کرده و کانال دریافت و ارسال وایرلس خود را تغییر دهید. 

سیستم عامل پردازنده مودم خود را به روز رسانی کنید : دقیقا مشابه بیشتر روتر های  دیگر ، نرم افزار پردازنده مودم شما هم می تواند دارای باگ  بوده یا نیازمند  به روز رسانی باشد. انجام این به روز رسانی کاربری مودم شما را بالا خواهد برد.

متاسفانه شرکت های سازنده مودم ها عموما ، کاربران خود را از این به روز رسانی ها مطلع نمی کنند ولی خوشبختانه این  به روز کردن و آپدیت کار بسیار آسانی است. در ابتدا از پشت دستگاه خود ، مدل و ورژن دستگاه را یادداشت کنید و سپس با مراچعه به وب سایت شرکت سازنده مودم ، آخرین آپدیت موجود را دانلود کرده و اجرا نمائید. 

نسخه تطبیق دهنده درایور Adapter Drivers وایرلس خود را به روز رسانی کنید: دقیقا مانند سیستم عامل پردازنده مودم ، نسخه تطبیق دهنده درایور شما نیز نیازمند به روز رسانی و آپدیت شدن است  .   در ابتدا  شما باید نسخه تطبیق دهنده درایور خود را شناسائی کنید . به گزارش سیناپرس،  برای انجام دادن اینکار به بخش Device Manager  در Control Panel رفته و مدل نسخه تطبیق دهنده درایور خود را شناسائی کرده و مجددا به وبسایت شرکت سازنده مودم رفته و آخرین نسخه آپدیت آن را دانلود و اجرا کنید.

اگر فایل دانلود شده جز فایل های “.exe بود که به راحتی می توانید آن را اجرا کرده و استفاده کنید ، در غیر این صورت دوباره به بخش  Device Manager رفته و بر روی نام وایرلس آداپتور دوبارکلیک کنید . سپس به گزینه دراویر تب رفته و بر روی گزینه آپدیت دراویر کلیک کنید . با ظاهر شدن جمله “Browse my computer for driver software ، آدرس نرم افزار دانلود شده را ارائه دهید تا برنامه اجرا شود . با انجام دادن اینکار ، بدون تردید سرعت و قدرت دریافت امواج وایرلس بیشتر خواهد شد . 

 آنتن مودم خود را تعویض کنید: اگرچه تعدادی  مودم ها فاقد آنتن خارجی هستند و در ساختار آن ها از آتن داخلی استفاده شده است ، ولی باید توجه داشته باشید که اگر مودم خود را در گوشه اتاق قرار داده اید ، بخش زیادی از امواج وایرلس به دلیل مجاورت در کنار دیوار از بین می رود . برای رفع این مشکل ، بهترین گزینه تغییر محل مودم است که در بالا به  آن اشاره کردیم . در غیر این صورت بهتر است نسبت به تعویض آنتن خود اقدام نمائید . بهترین گزینه برای شما استفاده از آنتن هائی است که امواج را در جهاتی خاص هدایت می کنند .

از تقویت کننده امواج وایرلس Wireless Repeater استفاده کنید :گاهی شما امکان جابه جائی مودم خود را نداشته و از سوئی نیاز دارید در فاصله ای که تحت پوشش امواج مودم نیست به اینترنت متصل شوید . به گزارش سیناپرس،  بهترین گزینه برای رفع این مشکل استفاده از تقویت کننده امواج وایرلس است .  با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید شعاع پوشش دهی امواج وایرلس خود را بدون جابه جائی مودم یا استفاده از سیم، افزایش دهید .

برخی از تقویت کننده های امواج وایرلس موجب از بین رفتن این امواج در برخی از جهات می شوند که این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف این روش شناخته می شود ولی در کل برای دریافت امواج کامل و پرقدرت ، پیشنهاد می شود از تقویت کننده های بدون نیاز به سیم کشی استفاده کنید .

قیمت تجهیزات تقویت کننده امواج وایرلس بسته به نوع برند و کاربری و قدرت  آن ها متفاوت و از بیست و پنج  تا پانصد دلار دلار در نوسان است . برای نصب و استفاده از تقویت کننده امواج وایرلس باید به این صورت عمل کنید : 

  • ابتدا بر اساس توضیحات دفترچه راهنمای دستگاه ، به منوی سیستم وارد شوید .
  •  اطمینان حاصل کنید که تقویت کننده و مودم شما هر دو از یک SSID ( نام شبکه و رمز ) مشترک استفاده می کنند . 
  •  به دستگاه تقویت کننده خود آدرس MAC مشابه  مودم بدهید . 
  •  برای پیدا کردن آدرس MAC مودم خود ، command prompt را در ویندوز باز کرده و واژه  “ipconfig /all.” را تایپ کنید . فهرست کلیه MAC   آدرس های شما نمایش داده می شود . 
  • در آخر دستگاه تقویت کننده امواج را در مسافت مساوی بین کامپیوتر یا لپ تاپ خود قرار داده و به اینترنت متصل شوید . 

گزارش: حمید تعالی
مترجم:  pcmag
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا